شناسهٔ خبر: 66618881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصلاح شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی،پاسخ به مطالبه قدیمی شهروندان همدانی

همدان-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اجرای طرح اصلاح شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی شهر همدان،گفت: این پروژه در پی مطالبه قدیمی شهروندان همدانی و به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در دست اجرا قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی، یک شبکه سنتی و قدیمی است که مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده و ساکنین این منطقه نسبت به پس‌زدگی فاضلاب، گلایه دارند به همین دلیل اصلاح آن در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان، قرار دارد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه فاز اول اصلاح شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی، حد فاصل دفتر پیشخوان دولت به سمت میدان رسالت در سال ۹۸ اجرا شده بود،تصریح کرد: فاز دوم این پروژه و اصلاح شبکه فاضلاب از میدان آتش‌نشانی تا دفتر پیشخوان خدمات دولتی در حال اجراست و برای به سرانجام رساندن این پروژه حدود پنجاه میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه از ۴۰۰ متر لوله پلی‌اتیلن دوجداره‌ به قطر هزار میلی‌متر در خط انتقال اصلی و حدود ۱۰۰ متر لوله با قطر ۲۵۰ میلی‌متر برای کوچه‌های منتهی به خط اصلی، استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به دشواری این پروژه،افزود: قطر لوله‌ها زیاد است و عمق کار بالاست بنابراین نیاز به حفاری عمیقی دارد و در جریان کار با تأسیسات فراوانی مواجه هستیم از طرفی فاضلاب همچنان در جریان است و ما به صورت همزمان باید آن را هدایت و لوله‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است که نخاله‌های شبکه فاضلاب سنتی آن منطقه نیز باید جمع آوری و خاک مناسب جایگزین شود.

بختیاری‌فر در پایان با بیان اینکه محل اجرای این پروژه یکی از مسیرهای پردد در شهر همدان است، ادامه داد: اجرای این پروژه از ۱۸ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بر اساس مجوزهایی که دریافت کردیم، این بلوار به مدت یک ماه مسدود شده البته ممکن است به دلیل حجم بالای کار، مدت زمان اجرای آن افزایش پیدا کند.

نظر شما