شناسهٔ خبر: 66618419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ قانونی نباید مانع ازدواج جوانان شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هیچ قانونی نباید مانع ازدواج جوانان دارای شرایط ازدواج شود، گفت: اگر چنین است باید وضعیت تغییر کرده و اصلاح شود. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هیچ قانونی نباید مانع ازدواج جوانان دارای شرایط ازدواج شود، گفت: اگر چنین است باید وضعیت تغییر کرده و اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ازخراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر جوانی از لحاظ شغلی و تحصیل، شرایط ازدواج را دارد نباید قانون مانع ازدواج او شود که این مهم نیاز به تدبیر دولت و مجلس دارد.

وی تأکید کرد: در زمینه طولانی شدن دوران تحصیل تا فراهم شدن شرایط اشتغال برای جوانان در کشور باید دولت و مجلس ورود کرده و کار کارشناسی انجام دهند.

امام جمعه بیرجند افزود: گرچه جوان یک قشر است اما در واقع انرژی یک کشور در همین قشر خلاصه می‌شود، سرنوشت همه در دست اوست لذا اگر حمایت و هدایت شود همه جامعه را هدایت کرده و اگر افت کند همه جامعه را ساقط می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه جوانان در جامعه ادامه داد: هیچ معدنی برای جامعه بشری گرانبهاتر از جوان نیست و باید بگونه‌ای تدبیر و اجرا کنید که جوان ضایع نشده و تبدیل به انسانی کامل شود.

عبادی بیان کرد: امیدواریم در هر بخشی مسئولان احساس تکلیف کرده و در زمینه مسکن، ازدواج، اشتغال و اهداف جوانان آنها را یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: باید در جامعه شرایطی برای جوانان فراهم شود تا مساله ازدواج و اشتغال با رشد علمی و تحصیلی منافات نداشته باشد همانطور که افراد زیادی همزمان در حوزه و دانشگاه مشغول به تدریس یا آموزش بوده و تشکیل خانواده هم داده‌اند.

وی با بیان اینکه سرگرمی با خوشی متفاوت است تصریح کرد: اصل این مساله را باید به صورت علمی و صحیح برای جوان تعریف کنیم تا جوانان بدانند لذت چیست و غم کدام است.

عبادی در پایان گفت: بدون شک انحرافات لذتی نداشته و سرگرمی به معنای تضییع است اما هوشیاری، بیداری و هدفمند بودن یک راه درست و صحیح است که باید این مسیر را به جوان نشان دهیم.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما