شناسهٔ خبر: 66618277 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در جریان معاملات امروز ۲۳ اردیبهشت ثبت شد؛

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها همراه با ریزش بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار به حال خود رها شده و حرفی برای گفتن ندارد. بازار اوایل اردیبهشت با دو کندل مثبت، رکود رشد شاخص را ثبت کرد و ۱۴ روز متوالی کاری کاهش و ریزش را به جان خرید، لذا بی تفاوتی‌ها قابل درک نیست مگر آن‌که تعمدی در کار باشد.

او افزود: ۶۷۸ نماد منفی معاملات امروز به تنهایی گویای حقیقت تلخ تابلوی معاملات است. حقیقی‌ها ۱۷۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند. تا به اینجا تراز منفی ۱۱۱ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمدثابت ثبت کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بعد از روند فرسایشی نزولی چند روزه، منفی‌ها عمیق شده اند و احتمال برگشت و نوسان موقت بازار با وجود فعال شدن حد ضرر سهم‌ها و شاخص وجود دارد. هرچند این نوسان‌ها دردی از سهامدار دوا نمی‌کند و درگیر دور باطل هستیم!

اوگفت: ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. تعداد نماد‌های مثبت ۱۰۷ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۹۴ نماد بوده است. "فارس" با ۲۸۲۴ واحد "فملی" با ۱۸۰۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر شاخص داشته است. حقوقی‌ها ۲۰۸ میلیارد تومان از حقیقی‌ها را خرید کردن درنهاین شاخص کل با ریزش ۱۵ هزار و ۹۶ واحدی به ارتفاع ۲،۱۹۳،۱۹۰ واحد رسید.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

نظر شما