شناسهٔ خبر: 66618142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۱۶ هزار تن گوشت مرغ در شاهرود تولید شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۱۶ هزار و ۳۶۰ تن گوشت مرغ طی سال ۱۴۰۲ در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.

صاحب‌خبر -

حمید آقابیکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه پرورش مرغ گوشتی، جوجه‌ریزی به تعداد ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار قطعه در مرغداری‌های شاهرود با هدف تامین نیاز بازار و تامین امنیت غذایی تولید شد.

وی از فعالیت ۲ مزرعه پرورش شترمرغ دارای مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶۸ تن گوشت شترمرغ طی سال ۱۴۰۲ در این مزارع تولید و به بازار عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ مزرعه تولید تخم مرغ(تلما و اقبال) در شاهرود فعال است، ابراز کرد: یک‌هزار و ۳۴۰ تن تخم‌مرغ در این واحدها تولید شده که علاوه بر رفع نیاز شهروندان، به خارج از شهرستان نیز ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: ۵۱ هزار راس دام سبک و سنگین در ۲ کشتارگاه این شهرستان طی سال گذشته ذبح شد که در مجموع یک‌هزار و ۷۲۲ تن گوشت قرمز به بازار جهت مصرف شهروندان شاهرودی عرضه شد.

آقابیکی به برخی مشکلات از جمله نبود سرمایه در گردش برای دامداران اشاره کرد و گفت: ۸۶ هزار و ۷۰۹ تن شیر در سال ۱۴۰۲ تولید و روانه بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: میزان دام‌های ثبت پلاک شده در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۲ هزار و ۷۶۳ راس رسید که در سامانه هویت دام ثبت شد.

قطعی برق و خشکسالی، عوامل کاهش تولید ماهی و عسل در شاهرود

وی با اشاره به اینکه تولید ماهیانه ماهی سردابی شهرستان طی سال گذشته به ۲۶۰ تن رسید، افزود: قطعی برق در تابستان یکی از عوامل کاهش تولید ماهی سردابی در این شهرستان بود.

آقابیکی به تولید ۱۲۲ و نیم تن عسل طی این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: پارسال به دلیل خشکسالی تلفات بسیاری در زنبورستان‌ها رخ داد تا نسبت به تولید سال ۱۴۰۱ حدود ۷۷ تن کاهش تولید رقم بخورد.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود از توزیع ۵۰۰ هزار تخم نوغان بین نوغانداران خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ اصله نهال توت به منظور اجرای طرح نوغانداری(پرورش کرم ابریشم) بین بهره‌برداران طی این بازه زمانی توزیع شد.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

نظر شما