شناسهٔ خبر: 66618038 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

اثر «مائده» به نورانیت آثار هنری حسن روح‌الامین تداوم داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از اثر نقاشی "مائده" از آثار حسن روح‌الامین گفت: در جلسه تقدیر و تشکر و قدردانی از هنرمند متعهد و انقلابی هستیم که به‌رغم اینکه هنوز عمر پربرکت او به چهل نرسیده جلوه‌های زیادی از عشق و محبت نسبت به اهل بیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: ایام دهه کرامت و آغاز ذی‌القعده در ادبیات دینی ما بسیار مغتنم است که با ۱۰ روز ذی‌الحجه تکمیل می‌شود و امیدواریم همه از برکات و نعمات این ایام بهره‌مند شویم.

وی گفت: دوستان ما در بنیاد فرهنگی هنری امام رضا تلاش کردند از همه ظرفیت‌ها و سطوح مختلف جامعه و نسبت‌شان با جایگاه امام رئوف استفاده کنند. در تقویم فرهنگی و هنری مان تاکید کردیم روی این بازه‌های زمانی تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: این مناسبت‌های آیینی و معنوی باید ارج نهاده شود و باید سنت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری را ذیل مناسبت‌های آیینی و معنوی قرار دهیم. انقلاب ما از ایام فاطمیه نهضتش آغاز شده و به ایام محرم و صفر در بهمن سال ۵۷ رسیده و باید همه این اتفاقات به تقویم شیعی برسد.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: این امر خود به خود یک ظرفیت بزرگ فرهنگی رسانه‌ای ایجاد می‌کند و برنامه‌ریزی هوشمندانه در این عرصه یعنی توجه به این تقویم و بخشی از آن را در همین رونمایی و تقدیر از این هنرمند در دستور کار خودمان قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم آن تابلویی که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی نقاشی کردند چه حال و هوای ملکوتی را در جامعه ایجاد کرد و هنرنمایی‌های بعدی ایشان به‌ویژه نقاشی‌ها و هنرنمایی‌هایشان در ایام دهه کرامت که امسال هم با اثر «مائده» به نورانیت آثار هنری فاخرشان تداوم دادند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این جشنواره‌های فرهنگی و هنری و دینی رونق خوبی داشته باشد و با قدرت بتوانیم از این ظرفیت‌های معنوی و معرفتی بهره بریم.

نظر شما