شناسهٔ خبر: 66618002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوان ۱۸ ساله شیرازی در میان ملی‌پوشان مهارتی ایران

شیراز - ایرنا - معاون اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای فارس گفت: از میان مدال‌آوران استان فارسی مسابقات ملی مهارت، حسین زارع برای حضور در رقابت‌های جهانی به تیم ملی مهارت راه‌ یافت.

صاحب‌خبر -

مسلم ایزدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت ۴۳۲ نفر از فارس در رقابت‌های ۱۸ رشته حضور داشتند که موفق به کسب ۹ مدال رنگارنگ شدند.

وی افزود: جوانان مهارت آموخته فارس موفق شدند در این رقابتها که ویژه جوانان زیر ۲۱ سال برگزار می‌شود، پنج مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کنند و از این میان جوان ۱۸ ساله این استان در رشته جوشکاری برای حضور در رقابت‌های جهانی به تیم ملی ایران راه‌یافت.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس توضیح داد: المپیاد جهانی مهارت هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود و نمایندگان ایران در هر رشته مهارتی به این شکل انتخاب می‌شوند که طلایی‌های کشوری ۲ سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در هر رشته در اردوی سه ماه آماده‌سازی شرکت می‌کنند و در پایان این اردو یک نفر برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می‌شود.

ایزدی عنوان کرد: تیم ایران در مسابقات بین‌المللی مهارت که شهریور ماه در فرانسه با حضور ۱۵۰ کشور دنیا برگزار می‌شود، در ۱۲ رشته حضور دارد که نماینده کشور در رشته جوشکاری جوان ۱۸ ساله استان فارسی است. تیم ایران در مسابقات بین‌المللی مهارت که شهریور ماه در فرانسه با حضور ۱۵۰ کشور دنیا برگزار می‌شود، در ۱۲ رشته حضور دارد که نماینده کشور در رشته جوشکاری جوان ۱۸ ساله استان فارسی است.

وی اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت بزرگترین رویداد مهارتی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و این رقابت میان جوانان زمینه ساز کشف استعدادهای مهارتی برتر است.

معاون اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس یادآور شد: حضور جوانان مهارت آموخته فارس در این رقابت‌ها روندی رو به رشد داشته و در حالی که شرکت کنندگان این استان در نوزدهمین دوره ۱۶ و در بیستمین دوره ۲۵ امتیاز کسب کرده بود، در بیست و یکمین دوره با ۳۲ امتیاز در رتبه سوم کشور قرار گرفتند.

ایزدی اضافه کرد: ۴۳۲ مهارت آموخته زیر ۲۱ سال استان فارس در این دوره از رقابت‌های ملی مهارت شرکت و در ۱۸ رشته به رقابت پرداختند.

جوان ۱۸ ساله شیرازی در میان ملی‌پوشان مهارتی ایران

درخشش سربازان وظیفه فارس در مسابقات مهارتی

وی ادامه داد: در نخستین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، یکهزار و ۸۰۳ نفر از استان فارس در ۱۵ رشته شرکت کردند و موفق به کسب ۶ مدال رنگارنگ شدند.

ایزدی عنوان کرد: سربازان مهارت آموخته در آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، در این رقابت‌ها ۲ نشان طلا، سه مدال نقره و یک برنز کسب کردند.

معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس افزود: در سال ۱۴۰۲، مسابقات آزاد مهارت استانی نیز با رقابت ۳۴۸ نفر در سه رشته گوهر شناسی، فناوری اطلاعات و پیرایشگری مردانه مردانه برگزار شد.

نظر شما