شناسهٔ خبر: 66617983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قبولی ۸۱ درصد ناوگان سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته ۸۱ درصد ناوگان سنگین مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی آذربایجان‌غربی در تست‌های فنی قبول شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایرج دست‌نشان اظهار کرد: در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها، همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند که در سال گذشته، تعداد ۸۷ هزار و ۵۴۹ خودرو به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی دارای هفت مرکز معاینه فنی است، افزود: در سال گذشته بیش از ۷۱ هزار دستگاه وسایل نقلیه سنگین توانستند نمره قبولی را اخذ کنند که ۸۱ درصد کل وسایل نقلیه ورودی به مراکز معاینه فنی را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید به اینکه تمام مراکز معاینه فنی به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل هستند و نتایج حاصل از تست خودروها از این طریق رصد می‌شود، گفت: در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۵۸ دستگاه خودرو سنگین نیز نتوانستند نمره قبولی را کسب کنند و رد شدند که این تعداد شامل ۱۹ درصد کل وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه در مراکز معاینه فنی آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمزها، نور چراغ‌ها، باک غیر استاندارد، عاج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین دلایل رد شدن معاینه فنی این قبیل خودروها در مراکز معاینه فنی، تست ترمز، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.

نظر شما