شناسهٔ خبر: 66617948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه امام (ره) تحصیل کرده اند

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: تاکنون ۱۵ هزار دانشجوی غیر ایرانی از ۱۲۰ کشور جهان در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدعلی قاسم زاده روز یکشنبه در دیدار با وزیرمختار سفارت ونزوئلا و همراهان وی، اظهار کرد: خوشحالیم که اولین دانشجویان اعزامی از کشور ونزوئلا به ایران در مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه در حال یادگیری زبان فارسی هستند.

وی با اشاره به تحصیل ۲۰ دانشجوی ونزوئلایی در این دانشگاه، تاکید کرد: امیدواریم سفر اعضای سفارت ونزوئلا به قزوین فصل جدیدی از دیپلماسی علمی بین این ۲ کشور باشد.

قاسم زاده با اشاره به اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بین دانشگاه های آسیا رتبه ۲۰۱ و در بین دانشگاه های جوان جهان حایز رتبه ۱۷۷ است، یادآور شد: براساس آخرین رتبه بندی نشریه تایمز، رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان ۶۰۰ تا ۸۰۰ است.

وی با تاکید بر این موضوع که دانشگاه بین المللی امام (ره) در برخی حوزه ها جزو دانشگاه های خاص کشور محسوب می شود، توضیح داد: این دانشگاه در حوزه آینده پژوهی موفق به کسب کرسی یونسکو شده و جزو موفق ترین دانشگاه های ایران محسوب می شود.

به گفته وی، در حوزه فناوری، دانشکده علوم پایه و فنی این دانشگاه جزو برترین دانشکده های کشور بوده و مرکز آموزش زبان فارسی این مرکز نیز قدیمی ترین و معتبرترین مرکز آموزش زبان فارسی جهان است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای ایران و ونزوئلا مشترکات زیادی با هم دارند و همین مساله می تواند همکاری های بسیاری را برای آنها فراهم کند، افزود: یکی از این اشتراکات، ضد امپریالیسم بودن این ۲ کشور است که باعث شده در اتخاذ تصمیم گیری های سیاسی نزدیکی بین آنها ایجاد شود.

نظر شما