شناسهٔ خبر: 66617878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بورل: کوچاندن ساکنان رفح غیرقابل قبول است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اصرار صهیونیست‌ها برای حمله زمینی به رفح گفت که وادار کردن غیرنظامیان به فرار به سمت مناطق ناامن غیرقابل قبول است.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «وادار کردن غیرنظامیان به تخلیه رفح به سوی مناطق ناامن غیرقابل قبول است» این‌ها جدیدترین واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل به جنایات صهیونیست‌ها در رفح است.

بورل در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) تصریح کرد که رژیم صهیونیستی موظف است تا طبق قوانین بین‌المللی، ایمنی و امنیت غیرنظامیان در شهر رفح واقع در جنوب غزه را تأمین کند.وی از رژیم صهیونیستی خواست که حمله زمینی در رفح را پیش نبرد و گفت «این بیش از پیش،‌ فاجعه شدید انسانی فعلی را تشدید می‌کند».

رئیس شورای اروپا شارل میشل نیز پیش از این از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا عملیات نظامی در رفح را انجام ندهد و کوچاندن فلسطینیان به سمت قلمروهای ناامن را غیرقابل قبول توصیف کرده بود.

مقام‌های رژیم صهیونیستی اصرار دارند که برای پایان دادن به کار حماس و از بین بردن شبکه گسترده تونلی حماس باید به رفح حمله کنند و علی‌رغم هشدارهای بین‌المللی، ارتش اسرائیل از سه‌شنبه گذشته، تانک‌های خود را در رفح (جنوب غزه) مستقر کرده و حملات پراکنده‌ای را به شرق این منطقه آغاز کرده است.

نظر شما