شناسهٔ خبر: 66617859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امروز سالروز یک عروج

یادی از شهید محمد مالکی گزارشگر جوان شبکه آبادان

شهید محمد مالکی سال ۱۳۶۱ در چنین روزی به ندای حق لبیک گفت.

صاحب‌خبر -

شهید محمد مالکی گزارشگر جوان شبکه آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، شهید محمد مالکی در سیزده آذرماه سال ۱۳۳۴ در محله احمدآباد آبادان در خانواده‌ای متوسط و مذهبی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را به پایان رساند و دوره دبیرستان را در مدرسه رازی شروع و در سال ۱۳۵۸ موفق به اخذ دیپلم شد.. قبل از انقلاب با رژیم شاه مبارزه کرد. او عاشق امام خمینی (ره) بود.

در اوایل انقلاب وارد صدا و سیما می شود و با شروع جنگ تحمیلی از جهاد سازندگی به صدا و سیمای مرکز آبادان منتقل می شود و به عنوان خبرنگار عازم جبهه‌های جنگ می‌شود، پس از شهادت شهید عبدالرسول مصطفایی، محمد مالکی روزانه از همه جبهه‌های آبادان خبر تهیه می‌کرد. روزی در حالی که بر موتور سیکلت سوار بود و حامل خبری برای صدا و سیما بود، بر اثر انفجار گلوله توپ روی زمین پرتاب شد و دستش شکست، اما قبل از آن که به پزشک مراجعه کند، پیام خون شهدا و رزمندگان را ابتدا به واحد اطلاعات و اخبار رساند و پس از آن، برای گچ گرفتن دستش به درمانگاه مراجعه کرد!
تا اینکه در بیست و سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی فتح المبین مورد اصابت ترکش به قلب و صورت و دست قرار گرفته و به شهادت رسید.
والدینش در رابطه با وی می گویند: شهید محمد مالکی از دوران کودکی نماز می‌خواند و به نماز خواندن علاقه داشت. او بسیار مؤدب و خوش اخلاق بود و به نماز اول وقت اهمیت می‌داد. عاشق امام (ره) و شهدا بود. 

نظر شما