شناسهٔ خبر: 66617748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

«سمرقند» به نمایشگاه کتاب تهران رسید

خراسان‌رضوی - جدیدترین اثر موسی عصمتی، شاعر روشندل خراسانی به سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید و در همین رویداد از آن رونمایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – مرجانه حسین‌زاده: موسی عصمتی، شاعر روشندل خراسانی است که در سرخس متولد شده و اخیراً عنوان چهره سال نابینایان ایران به او تعلق گرفت.

او که شعرهایش سرشار از دغدغه‌مندی برای طبقه کارگر است. مدتی قبل در یکی از گفت‌وگوهایش گفته بود: «من همیشه کارگر بوده‌ام چراکه کارگری خواهرم را در گرمای ۶۰ درجه تابستان دیده‌ام. کارگری مادرم و کارگری زن‌های دیگر را دیده‌ام. من خیلی خسته‌ام. خستگی من به پیش از تولدم باز می‌گردد. از وقتی که مادرم مرا در شکمش حمل می‌کرد کارگر بوده ام، او کار کرده ولی خستگی اش را من هم احساس کرده‌ام. هنوز خستگی او در وجودم هست»

این شاعر و معلم ادبیات تاکنون کتاب‌هایی نظیر «قدمی مانده به تو»، «بی‌چشمداشت»، «بریل‌های ناگزیر» و چند عنوان کتاب شعر کودک را به چاپ رسانده و برگزیده چندین جشنواره نظیر جایزه کتاب سال، جشنواره قلم زرین، جایزه کتاب سال نابینایان و … بوده و داوری چندین جشنواره شعر کشوری را در کارنامه خود دارد.

وقتی با او در خصوص مجموعه شعر جدیدش با عنوان سمرقند که به تازگی روانه بازار کتاب شده است، گفت‌وگو کردیم، گفت: درونمایه و موضوعات اغلب رباعی‌های این مجموعه شعر عاشقانه، موضوعات اجتماعی و زندگی نابینایان است.

عصمتی ادامه داد: همدلی و هم زبانی میان کشورهای فارسی زبان نظیر ایران، افغانستان و تاجیکستان از دیگر مضامین اشعار این کتاب است چراکه تمامی ما «از توس و خجند و قندهاریم همه / تقدیر غریب روزگاریم همه / از لهجه‌ی شیرین تو فهمیدم که / ما چلچله‌های یک بهاریم همه».

این معلم ادبیات گفت: برخی اشعار این کتاب تاملات شخصی بنده و برخی از آنها مسائل مربوط به هنر، شعر و رباعیات آیینی و رضوی هستند.

این شاعر بیان کرد: خوشبختانه به لطف پیگیری‌های ناشر، مجموعه شعر «سمرقند» به سی و پنجمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسید و قرار است در روزهای آینده در این نمایشگاه آیین رونمایی آن برگزار شود.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «سمرقند» به قلم موسی عصمتی با ۱۱۷ صفحه، قیمت ۱۱۵ هزار تومان، شمارگان ۵۰۰ نسخه و طراحی جلد سعید زاژکانی توسط نشر شاعران پارسی ربان هم‌اکنون در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان است.

نظر شما