شناسهٔ خبر: 66617221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پایداری‌ها از رئیسی عبور می‌کنند؟

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که پایداری‌ها به نقطه‌ای رسیدند که با وجود سهم داشتن در دولت، از دولت عبور کنند و بر علیه آقای رئیسی اقدام تشکیلاتی و سیاسی انجام دهند.

صاحب‌خبر -
پایداری‌ها از رئیسی عبور می‌کنند؟
کد خبر: 660030
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۳ ۱۲:۳۴:۴۷

با اعلام نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس، تمامی کرسی های پارلمان تعیین تکلیف شد و از حالا رقابت ها برای کسب کرسی های مدیریتی مجلس استارت خورده است.

مهدی عرب صادق درباره ترکیب مجلس آینده گفت: اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس دوازدهم برچسب اصولگرایی دارند اما هنوز نمی توان مجموعه غالب را تشخص داد و پیش بینی می شود که بالاترین میزان تشتت را در مجلس دوازدهم شاهد خواهیم بود.

به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفت و گوی عرب صادق را در ادامه می خوانید:

 

  • گروه آقای قالیباف وزن بیشتری نسبت به سایر جریانات و مجموعه های مجلس دارد اما این به معنای آن نیست که کار برای آقای قالیباف ساده است. او راه بسیار دشواری را در ریاست مجلس پیش رو خواهد داشت.
  • منظور از ریاست مجلس، تنها رسیدن به کرسی ریاست نیست، معتقدم قدرت مانور رئیس مجلس آینده بسیار محدود خواهد شد، دلیلش هم تشتتی است که بین مجموعه های درون مجلس مشاهد خواهیم کرد.
  • پایداری قدرت جذب و همراه کردن اکثریت نمایندگان را ندارد، از این رو معتقدم ضعف تشکیلاتی پایداری در مجلس دوازدهم بر همه آشکار خواهد شد. مجلس دوازدهم انتهای راه برای پایداری خواهد بود چون مشخص می شود که جز تنش و جنجال آفرینی چیزی در چنته ندارد.
  • مجلس دوازدهم از دولت سیزدهم عبور و کار را برای دوره بعد ریاست جمهوری آقای رئیسی بسیار سخت خواهد کرد. پیش بینی می شود که در یک سال پیش رو تا پایان دولت سیزدهم، استیضاح چند وزیر را شاهد باشیم. در مجموع معتقدم مجلس دوازدهم مانع ریاست جمهوری رئیسی خواهد بود.
  • پایداری ها به نقطه ای رسیدند که با وجود سهم داشتن در دولت، از دولت عبور کنند و بر علیه آقای رئیسی اقدام تشکیلاتی و سیاسی انجام دهند.

نظر شما