شناسهٔ خبر: 66616521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

واشنگتن پست گزارش داد:

پیشنهاد وسوسه‌انگیز دولت آمریکا به اسرائیل در ازای عقب‌نشینی از حمله به رفح

واشنگتن پست گزارش داد: واشنگتن پست در گزارشی از پیشنهاد وسوسه انگیز دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی در قبال عقب‌نشینی از حمله به رفح خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، دولت آمریکا پیشنهادی به اسرائیل ارائه کرده است مبنی بر کمک به یافتن رهبران حماس مشروط بر اینکه گزینه حمله به رفح را کنار بگذارد. 

 در این گزارش آمده است: «دولت بایدن که به سرعت برای جلوگیری از تهاجم گسترده اسرائیل به رفح تلاش می‌کند، قول داده است در صورت عقب‌نشینی اسرائیل کمک‌های ارزشمندی از جمله اطلاعات حساس برای کمک به ارتش اسرائیل جهت یافتن رهبران حماس و تونل‌های مخفی آن ارائه کند».

طبق این گزارش، مقام‌های ایالات متحده همچنین پیشنهاد داده اند که برای تهیه هزاران پناهگاه کمک کنند تا اسرائیل بتواند اردوگاه بسازد.

این گزارش حاکی از آن است که آمریکا بناست همچنین به روند ساخت سیستم‌های تحویل غذا، آب و دارو کمک کند تا فلسطینیان تخلیه شده از رفح بتوانند مکانی مناسب برای زندگی داشته باشند.

واشنگتن پست نوشت که بایدن و دستیاران ارشد او طی چند هفته گذشته چنین پیشنهاداتی را به امید اقناع اسرائیل برای انجام عملیات محدودتر و هدفمندتر در جنوب شهر غزه  ارائه کرده‌اند. 

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما