شناسهٔ خبر: 66616426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنرستان‌های گنبدکاووس نیازمند فضای آموزشی و تجهیزات بیشتر هستند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون پژوهشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به فعالیت ۳۴ هنرستان فنی و کار و دانش پسرانه و دخترانه در این شهرستان، گفت: توسعه فضای آموزشی و افزایش تجهیزات کارگاهی از نیازهای ضروری این مراکز آموزشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی میرمرادی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌ و دستاوردهای هنرجویان و هنرآموزان هنرستان شهید باهنر گنبدکاووس، افزود: در هنرستان‌های فنی و مدارس کار دانش شهرستان سه هزار و ۲۲۶ هنرآموز پسر و ۲ هزار و ۱۷۶ هنرآموز دختر مشغول مهارت‌آموزی هستند.

هنرستان‌های گنبدکاووس نیازمند فضای آموزشی و تجهیزات بیشتر هستند

میرمرادی ادامه داد: مطابق سهمیه ابلاغی برای سال تحصیلی آینده حداقل باید هزار دانش آموز پایه نهم گنبدکاووس در هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش مشغول تحصیل شوند که نیاز به راه‌اندازی ۲۸ کلاس درس جدید در این مراکز آموزشی هستیم.

به گفته وی، آموزش و پرورش گنبدکاووس، برای توسعه فضاهای آموزشی هنرستانی و کار و دانش این شهر و تجهیز کارگاه‌های آموزشی به کمک دیگر ادارات و نهادها از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری و نیز نیکوکاران نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم در این مراسم از آمادگی شورا و شهرداری برای کمک به توسعه فضاهای آموزشی و تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های فنی و کاردانش این شهر خبر داد و گفت: یکی از راه‌های کمک به این مراکز آموزشی، تامین مواد اولیه از جمله چوب مورد نیاز رشته صنایع چوب از محل هرس درختان شهری است.

یحیی عباسی افزود: هدایت دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی و کار و دانش برای مهارت‌آموزی و راه‌اندازی کسب و کار در آینده، نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: تحصیل در این مراکز آموزشی، تضمین کننده شغل آینده هنرآموزان و هنرجویان خواهد بود.

هنرستان‌های گنبدکاووس نیازمند فضای آموزشی و تجهیزات بیشتر هستند

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که برای آشنایی بیشتر خانواده‌ها و دانش آموزان با رشته‌های فنی از جمله رشته صنایع چوب و الکترونیک و ایجاد انگیزه در آنان برای تحصیل و افزایش اعتماد به نفس در راه‌اندازی کسب و کار، آثار تولید هنرجویان این هنرستان به نمایش درآمد.

این نمایشگاه از امروز تا جمعه ۲۸ اردیبهشت در هنرستان شهید باهنر گنبدکاووس برپا است.

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۹۰ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

نظر شما