شناسهٔ خبر: 66616363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومین هشدارسطح نارنجی هواشناسی

باز باران با شدت فراوان می‌خورد بر بام گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از ورود یک سامانه بارشی و خنک از اواخر وقت امروز به استان و کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا خبر داد.

صاحب‌خبر -

باز باران با شدت فراوان می‌خورد بر بام گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان استان هم اکنون صاف تا قسمتی ابری است گفت: امروز وزش باد گرم و افزایش محسوس دما برای استان پیش بینی شده است.
وی همچنین با بیان اینکه از اواخر وقت امروز یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود گفت: با توجه به ورود این سامانه بارشی تا پایان هفته بارندگی رگباری و شدید، ابرناکی، مه آلود بودن هوا، وزش باد، رعد و برق و تگرگ از دیگر شرایط جوی در این مدت است.
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی گیلان، افزود: با قوت گرفتن بارش‌ها در روز‌های دوشنبه و سه شنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.
محمد دادرس از کشاورزان خواست با توجه به شدت بارش‌ها ورودی و خروجی شالیزارهایشان را مدیریت و از خسارت‌های احتمالی پیشگیری کنند.
وی تصریح کرد: دمای هوا هم در این مدت ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.
 مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه امروز دریا با ارتفاع موج ۶۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب است افزود: از فردا با مواج شدن دریا ارتفاع موج به ۹۰ سانتی متر می‌رسد و شرایط دریا برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.
محمد دادرس با بیان اینکه هم اکنون دمای هوای شهر رشت مرکزاستان ۲۶ درجه سلسیوس است و در ساعت اوج گرما به ۳۱ درجه سلسیوس می‌رسد گفت: رطوبت این شهر ۵۰ درصد است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته اسب وونی تالش با دمای ۱۲ درجه سلسیوس و رودبار با دمای ۳۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

نظر شما