شناسهٔ خبر: 66616265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوری: کشاورزی اولویت نخست برای توسعه مازندران است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که کشاورزی اولویت نخست برای توسعه استان است، گفت: زیر ساخت های مربوط به کشاورزی مازندران در بخش های مختلف نیازمند توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در نشست گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در ساری افزود: با توجه به ظرفیت های ممتاز مازندران در بخش های مختلف کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی این استان دچار عقب ماندگی است.

وی اظهار داشت: به پالایشگاه شیر و کود شیمیایی در این استان به عنوان یکی از اصلی ترین ضروریات در حوزه کشاورزی تا کنون کمتر توجه شد.

نوری با بیان این مطلب که تنها ۱۳ درصد فعالیت شرکت های دانش بنیان استان مربوط به کشاورزی است، خاطرنشان کرد: ۴.۵ درصد هنرستان های مازندران در حوزه کشاورزی فعال هستند که این آمارها قابل قبول نیست.

استاندار مازندران ادامه داد: یکی از اولویت های مدیریت استان حضور فعال در بخش خصوصی است و نباید منتظر بمانیم تا سرمایه گذار و بخش خصوصی به ما مراجعه کنند بلکه مدیران دولتی باید در این مسیر پیشگام باشند.

نوری: کشاورزی اولویت اول برای توسعه مازندران است

این مقام مسوول تصریح کرد: برای تحقق شعار سال و دست یابی به جهش تولید، با مشارکت مردم و بخش خصوصی انجام خواهد شد.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما