شناسهٔ خبر: 66615926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استفساریه مربوط به قانون انتخابات مجلس تصویب شد

منیرسادات سیدرضا

نمایندگان مجلس با طرح استفساریه بند (۲۵) ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی‌ امروز درخواست اعمال ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی مجلس مربوط به بررسی با اولویت‌ طرح استفساریه بند (۲۵) ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس بررسی و تصویب شد.

سپس مجلس وارد بررسی کلیات این طرح شد که با توجه به تصویب آن بررسی جزییات در دستور قرار گرفت و تصویب شد.

حسن محمدیاری به عنوان نماینده درخواست‌کننده این طرح گفت: طبق بند (۲۵) ماده ۳۲ قانون انتخابات، داوطلبان باید ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام، از مشاغل دولتی استعفا دهند. این شامل همه افرادی که در شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت در قالب مدیرعامل و هیأت مدیره مشغول به کار هستند، می‌شوند لذا هر وظیفه و مسئولیتی با هر عنوان مشمول قانون می‌شوند.

در این استفساریه آمده است: آیا حکم مقرر در جز (۲۵) بند (الف) و جز (۷) ماده (۳۲) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اصلاحات و الحاقات به تاریخ ۱ /۵/ ۱۴۰۲ شامل اشخاصی که به نمایندگی از طرف اشخاص حقوقی، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و یا وابسته به دولت هستند، می‌شود یا خیر؟

پاسخ: ولی شامل اشخاصی که به نمایندگی از اشخاص حقوقی و اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و یا وابسته به دولت هستند، می‌شود.

سوال: آیا حکم مقرر در جز (۲۹) بند (الف) و جز (۱۱) بند (ب) ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اصلاحات و الحاقات بعدی به تاریخ ۱ /۵/ ۱۴۰۲ شامل اعضای علی‌البدل می‌شود یا خیر؟

پاسخ: ولی شامل اعضای علی‌البدل نیز می‌شود. این قانون از زمان تصویب قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱ /۵/ ۱۴۰۲ لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام

نظر شما