شناسهٔ خبر: 66615877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی؛

۸۰ پروژه فعال در حوزه سلامت با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان/ برای تامین آب شرب و کشاورزی طارم به دنبال تکمیل سد بورمانک هستیم

فاطمه محمد بیگی گفت: در استان قزوین ۸۰ پروژه فعال در حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان در حال تکمیل شدن است و برای تامین آب شرب و کشاورزی طارم به دنبال تکمیل سد بورمانک هستیم.

صاحب‌خبر -

قزوین_ به گزارش بسیج، فاطمه محمد بیگی در هفتمین نشست خبری خود با رسانه های استان قزوین که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد گزارشی از عملکرد مجلس شورای اسلامی و دوره یازدهم ارایه داد که با پرسش پاسخ رسانه همراه بود آن چه در ذیل ملاحظه می کنید گزارشی از جلسه هفتمین نشست خبری فاطمه محمد بیگی با رسانه ها است که از نظر مخاطبین می گذرد. 

کشور را باید بدون جار و جنجال اداره کرد

دکتر فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین آبیک البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه گری رسانه ها در کمک به اجرای قانون موثر است، هفت نشست مربوط به مسائل معیشتی و امور رسانه را هم پیگیری کردیم، موافق توییت بازی بین مردم و مسئولان از طرف مسئولان نیستم و می توان جامعه را بدون جار و جنجال اداره کرد و تلاش بین مجلس و مسئولان بوده که منجر به کارهای بزرگی شده است. در طول مدت حضور ۴۸ قانون نگاشتیم و ۱۹ مورد در حوزه اقتصاد بوده است که قانون تجارت مهمترین بوده است.

 محمد بیگی افزود: قانون اصلاح ساختاری جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه های خالی، مانع زدایی از صنعت برق و بر اساس حل مسئله محرومیت زدایی باشد. تعداد مرگ و میرهای کرونا نشان می دهد که بیشتر از جنگ تحمیلی در نبرد بیولوژیک کشته دادیم، تا زمانی که واکسن داخلی تولید نشده بود اجازه واردات واکسن ندادند.

کمیسیون طرح مشترک جوانی در مجلس تصویب شد

 نماینده مردم قزوین آبیک البرز افزود: ما با شعار جوانی جمعیت وارد مجلس شدیم که کمیته جمعیت در کمیسیون بهداشتی مجلس تصویب شد.در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم پیگیری شد که کمیسیون طرح مشترک جوانی در مجلس مصوب شد.

تحویل ۲۷۰ هزار خودرو به مادران در طرح جوانی جمعیت

 وی تشریح کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دستگاه ها ابلاغ شد. مسئول توانمندسازی سرپرست خانوار مجلس بودم، صندوق تضامین را با حمایت زنان و خانواده ریاست جمهور تصویب کردیم. خودروی مادران و ۹ مورد امتیاز برای زنان در نظر گرفتیم، مرخصی شش ماه زایمان به نه ماه افزایش یافت.۲۷۰هزار مادر خودرو تحویل گرفتند و زمین رایگان سه فرزند پنجاه درصد پدر و پنجاه درصد مادر در نظر گرفته شد. باید در کمیسیون حقوق زن تایید و تصویب می شدیم، در سال گذشته یک میلیون اشتغال را رقم زدیم که به دلیل تسهیل فضای کسب و کار است.

تامین اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای ۸۰ پروژه در استان 

محمد بیگی تصریح کرد: در دولت انقلابی توانستیم چندین مورد طلب مالی ایران را بگیریم که سالهای معطل مانده بود. در حوزه سلامت ۸۰ پروژه فعال در استان ایجاد کردیم که ۶هزار میلیارد تومان کل اعتبار آن بوده تا امروز ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است. ۴ طرح بیمارستانی تخصصی، ۴برابر شدن تخت های ای سی یو، دستگاه های سی تی اسکن، دارو سازی، دندانپزشکی برای استان فراهم کردیم.

 وی افزود: برای ۲۰ روستا توانستیم مجوز گاز رسانی بگیریم و ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار قرارداد بستیم و ۱۳۰ روستا در حوزه اب شرب و کشاورزی و عمرانی با کمک بسیج سازندگی فراهم شده است.

چشمه نور را از خواب زمستانی فراهم کردیم، در مورد عفاف حجاب بسیار حساس هستیم و استحکام خانواده آرامش ذهنی، فعالیت های زیست سالم در جامعه خواهد بود و هیچگاه عفاف حجاب مانع پیشرفت جامعه نشده و ۳۹ دستگاه در حجاب وظیفه دارند و جور کم کاری آنان را نیروی انتظامی می کشد.

نظارت بر وکلا و پزشکان ضروری است

وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم کنترل وضعیت رشوه و زیر میزی پزشکان و قصور پزشکی افزود: چندین پرونده پزشکی را پیگیری کردم و نظام پزشکی کشور نامه زدم و پرونده به سرانجام رسید.

 محمد بیگی اظهار داشت: در جریان برنامه لایحه هفتم بسیاری از مزیت های حمایتی از ایثارگران که حذف شده بود احیا شد، خودرو در طی ۲۰ سال باید به جانباز بالای ۵۰ درصد واگذار می شد و مشکلات فراوانی دارند و بسیاری مستاجر هستند و تبدیل وضعیت برخی ها انجام شد، معافیت مالیاتی ایثارگران مصوب شد. اصلاح قرارداد بیمه ایثارگران و جانبازان با بیمه دی، بنگاه داری بنیاد ایثارگران تعیین تکلیف شد.

قانون اجاره بها را در مجلس مصوب کردیم

 نماینده مردم قزوین آبیک البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه برای کاهش ارزش پول ملی به وزیر اقتصاد و بانک مرکزی زدم. قانون اجاره بها را در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم و با نظارت بر استان و کشور به دنبال استیفای حق مردم هستیم. در حوزه معیشت دولت خوب عمل نکرد و برخی پست ها به آدم های بی سواد داده شده است.

 وی افزود: بنده سخنگوی محیط زیست هستم و مطالبه گر هستم، پرونده های طارم و کوهین بود که با پیگیری بنده تعطیل شد، بنده از استانداری، معاونت عمرانی و منابع طبیعی، آب منطقه ای تقاضا می کنم نظارت بیشتری کنند و معاون استاندار خطر امنیتی شدن موضوع محیط زیست و آب را پیگیری کردند.

به دنبال تکمیل سد بورمانک هستیم

محمد بیگی اذعان داشت: در خصوص آب طارم و پیگیری سد بورمانک با وزیر نیرو دیدار داشتیم که معاون عمرانی استانداری هم حضور داشت لذا وزیر نیرو باید برای آب و خشکسالی فکر اساسی کنند. بنده وکیل الدوله نیستیم با اینکه در یک دوره رییس ستاد آقای رییسی بودم اما به چند وزیر را تذکر دادیم و برخی را با رای منفی استیضاح کردیم.

 محمد بیگی در باره مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: پرونده غفاری را خدمت دادستانی و اژه ای رسیدم و برخورد با مفسدان اقتصادی را پیگیری کردم، با دیوان محاسبات جلسه ای برای مسایل استانی و ملی جلسه ای داشتم

پیری جمعیت امنیت ملی را تهدید می کند

  نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مجلس قوی دولت قوی را شکل می دهد وقتی وزیر ضعیف و ناکارآمد تعیین شد کار پیش نمی رود در حوزه نظارت ضعف بسیار زیاد، خودرو ۲ برابر شده و جرایم ۷ رانندگی ۷ برابر شده است. کسی زورشان به مافیای خودرو نرسید گفت: وظیفه حاکمیتی در خصوص وکلا و پزشکان باید نظارت باشد زیرا به جان و ابروی مردم ارتباط دارد، در حوزه اقتصادی می توانستیم جذب بیشتری داشته باشیم لذا در باره قانون بازنشستگی توجه داشته باشیم که با پدیده ۳۳ درصدی سالمندی در کشور مواجه هستیم و گاهی برای زنده ماندن یک شخص باید عضوی را قطع کرد و داروی تلخی داد. اگر فرزند آوری در کشور ترویج نشود در آینده با کاهش نیروی کار مواجه خواهیم شد.

وی تشریح کرد:در عمان نزدیک به ۱۵۰ میلیون حقوق به پرستار پرداخت می شود این در حالی است که ایران یک تسهیلات حداقلی به پزشکان نمی دهند و یکی از دلایل مهاجرت پزشکان تامین نشدن آنها در حوزه دولت است.

 محمد بیگی در باره زیر ساخت های بهداشت و‌ درمان افزود: در مدت چهار سال در مهرگان و البرز و محمدیه برای ساخت بیمارستان پیگیری کردیم، برای ساخت بیمارستان دولتی در سفر رییس جمهوری تلاش کردیم که به دلیل ضعف زیر ساختی موفق نشدیم.

استان قزوین ظرفیت جذب ۶هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را دارد

 وی با اشاره به ظرفیت جذب سرمایه در استان افزود: استان ظرفیت جذب ۶ هزار میلیارد تومان دارد که در دولت گذشته ۳۸۰ و در دولت فعلی ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب شده است.

 محمد بیگی در باره ضرورت نهضت آسفالت گفت: اعتبارات راه ها توسط مجلس یازدهم تا ۳ برابر افزایش یافت، بودجه دهیاری ها سه برابر رشد داشته وقتی در استان ۴۹ درصد راه های روستایی مشکل اسفالت دارند نیاز به نهضت آسفالت داریم. در بحث محیط زیست تسویه خانه شریف آباد، ساماندهی سایت محمد آباد و موارد دیگر پیگیر و‌ انجام شده است.

 نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان شدن محمدیه ۱۲ بار مکاتبه شده و دیدارهایی با وزیر کشور داشتم و تا رسیدن به حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

نظر شما