شناسهٔ خبر: 66615414 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تاکید خزعلی به تمرکز دادن نوجوانان بر تولید محتوای مسئله محور در فضای مجازی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از دوره نوجوانی و دوران بلوغ اگرچه برخی با صفات منفی مانند دوره خشم یاد می‌کنند، اما روانشناسان معتقدند میل به ارتباط با خدا، ظلم ستیزی از ویژگی‌های مهم این دوره است و هنر فضای مجازی باید تمرکز بر پرورش این استعداد‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عصر روز گذشته (۲۲ اردیبهشت ماه) در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره آسمون، با بیان اینکه حوزه کودک و نوجوان در سال‌های گذشته به شدت مورد خدشه قرار گرفت، گفت: حذف معاونت تربیتی از مدارس و آموزش‌های مذهبی، موجب فاصله در سبک زندگی دینی نوجوان‌ها شده است.

وی افزود: از دوره نوجوانی و دوران بلوغ اگرچه برخی با صفات منفی مانند دوره خشم یاد می‌کنند، اما روانشناسان معتقدند میل به ارتباط با خدا، ظلم ستیزی و عدالت طلبی  از ویژگی‌های مهمه این دوره است و هنر فضای مجازی باید تمرکز بر پرورش این استعداد‌ها باشد.

خزعلی بخش عمده‌ای از دغدغه زنان و مادران را مسئله تربیت فرزندان برشمرد و اظهار داشت: برای راحت کردن خاطر مادران نیازمند محتوای خوب برای نوجوانان هستیم و قطعا یکی از خواسته‌های اصلی خانواده ها، ایجاد بستری برای دور شدن کودکان و نوجوانان از فضا‌های مسموم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های کاربرمحور بسیار مهم است که نوجوان با یک طرح مسئله درست، خودش به دنبال تولید محتوا رفته و مسئله را حل کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در سازمان مل، جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردند و ما نیازمند محتوا هستیم تا این جنبش را ادامه دهیم، متذکر شد: در دیدار با گروه‌های مختلف در نیویورک نیز دغدغه خانواده بسیار پررنگ بود و از ایران می‌خواستند که در این زمینه اقدام جدی داشته باشد.

نظر شما