شناسهٔ خبر: 66615105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان حج‌وزیارت: هفت میلیون نفر در نوبت تشرف به حج هستند

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه و منابع سازمان حج و زیارت کشور گفت:‌ هفت میلیون نفر از هموطنان در نوبت تشرف به حج تمتع و عمره مفرده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایمان شمسایی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حج و زیارت خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع این تعداد ۶ میلیون نفر مربوط به حج عمره مفرده و یک میلیون نفر نیز در نوبت حج تمتع قرار دارند.

وی افزود: ظرفیت ۸۰ تا ۹۰ هزار نفری که سالانه برای اعزام اعلام می شود نسبت به پشت نوبی ها کمتر است و اعزام این تعداد زائر چندین سال طول خواهد کشید.

معاون توسعه و منابع سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: اعزام زائر به حج تمتع از فردا نیز آغاز خواهد شد و تعدادی از زائران به مکه مشرف خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال بعد از ۹ سال اعزام به حج عمره مفرده خواهیم داشت افزود: در سال جاری ظرفیت اعزام های حج افزایش یافته است.

شمسایی با بیان اینکه اعزام زائران به حج تمتع در سال جاری اتفاق بسیار بزرگی است گفت: تلاش می کنیم تا پشت نوبتی ها به سفر زیارتی خانه خدا مشرف شوند.

وی حج را یک مقوله فرهنگی و یک کار انسان ساز دانست و افزود: مشرف شدن به حج در مقوله گردشگری قرار نمی گیرد بلکه این مهم یک فرهنگ دینی است.

رشد ۶۰ درصدی اعزام به عتبارت و عالیات

معاون توسعه و منابع سازمان حج و زیارت کشور بر آسان سازی سفر حج تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم تا تمامی روند ها برای زائران خانه خدا آسان تر شود که زائران با خیال آسوده به این سفر معنوی مشرف شوند.

وی گفت: در اعزام به عتبات عالیات نیز از رشد ۶۰ درصد برخوردار شده ایم که تلاش می شود این روند رو به جلو ادامه داشته باشد.

شمسایی با بیان اینکه حج نماد وحدت مسلمانان جهان است گفت: تمامی مسلمانان در این آیین باشکوه بزرگ گرد هم خواهند آمد و از آرمان های اسلام دفاع می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مردم مظلوم فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: جنایات در فلسطین چشم پوشی نخواهد شد بلکه اکنون جوانان در قلب اروپا و آمریکا نیز در این خصوص آگاه شده اند و اعتراض های خود را نشان می دهند.

معاون توسعه و منابع سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: ملت ها در جهان آگاه شده اند و اکنون در قلب اروپا راهپیمایی ها در خصوص حمایت از مردم غزه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات ۱۰ ساله «محمدباقر قاصری» تقدیر و «علی کاظمی» نیز به عنوان سرپرست اداره کل حج و زیارت خراسان شمالی معرفی شدند.

نظر شما