شناسهٔ خبر: 66614853 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون/ معضل سهمیه گازوئیل ادامه دارد

کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون درون و برون شهری اکثر رانندگان کشور را درگیر خود کرده است و متاسفانه مسئولی هم نیست که جوابگوی رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا باشد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

به دنبال انتشار فیلمی از مشکلات کاهش سهمیه سوخت رانندگان ناوگان باری در استان و شهر کرمان، یکی از رانندگان کامیون گفت: این مشکل تنها برای استان کرمان نیست.

به گزارش تین نیوز، ابراهیم علیاری افزود: کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون درون و برون شهری اکثر رانندگان کشور را درگیر خود کرده است و متاسفانه مسئولی هم نیست که جوابگوی رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا باشد.

خبر مهم امروز:

کاهش 400 لیتری سهمیه سوخت ناوگان مسافری عمومی/ بی اعتنایی معاون وزارت نفت به معاون وزرات راه

وی عنوان کرد: لازم است معضل سهمیه سوخت گازوئیل کامیون ها یک بار برای همیشه برطرف و حل و فصل شود.

علیاری با تاکید بر این که وظیفه همه رانندگان است که از رانندگانی که سهمیه سوخت گازوئیل آنان کاهش یافته، حمایت کنند، افزود: اگر واقعا وزارت نفت در تامین سوخت کامیون های فعال در بخش حمل و نقل جاده ای این قدر ناتوان و عاجز است  چرا این همه کارت سوخت برای کامیون ها صادر می کند؟

این راننده کامیون گفت: کامیون های خروجی از مرزها با توجه به مصوبه باک پر برای کامیون های خروجی با نرخ ۳۷۵۰۰ تومان هر چه قدر گازوئیل بخواهند دریافت می کنند  اما برای مصارف داخلی کامیون ها تحریم ها شده اند.

قابل ذکر است، هشتم فرودین ماه امسال نیز جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به وظیفه دستگاه های متولی تعیین سهمیه سوخت در خصوص نظارت بر نحوه مصرف سوخت تخصیصی گفته بود: بارنامه های صوری بسیاری در کشور صادر و منجر به قاچاق گازوئیل شده است.

معاون وزیر نفت افزوده بود: بسیاری از بارنامه های جعلی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه سوخت تخصیص یافته به این خودروها به سمت قاچاق منحرف شود. این موارد باعث اتلاف حجم بسیار بالایی از سرمایه های کشور شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفته بود: با توجه به اختلاف قیمت بسیار زیادی که گازوئیل در داخل و خارج کشور دارد، فروش سهمیه گازوئیل در مبادی مرزی به مراتب بیشتر از اجرت حمل بار سود دارد. این مسئله موجب مهاجرت تعداد زیادی از کارت های سوخت به مرزها شده و صاحبان این کارت ها از فروش سهمیه گازوئیل درآمد کسب می کنند.

فیلم را ببینید: 

نظر شما