شناسهٔ خبر: 66614682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رنجبرزاده در گفت و گو با ایرنا؛

الکترونیکی‌شدن انتخابات اقدامی ارزشمند بود/اعلام نتایج در کمترین زمان و شفاف

تهران- ایرنا- منتخب مردم اسدآباد در مجلس دوازدهم گفت: برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی اقدام ارزشمندی بود که رضایت مردم را نیز در پی داشت. 

صاحب‌خبر -

اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم از سوی دولت اقدام ارزشمند و قابل تقدیری بود.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به ویژه در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام بسیار ارزشمندی بود که رضایت مردم را نیز در پی داشت.

منتخب مردم اسدآباد در مجلس دوازدهم افزود: اعلام سریع نتایج انتخابات پس از اتمام زمان رای‌گیری نیز از دیگر دستاوردهای مثبت الکترونیکی برگزار شدن انتخابات بود که موجبات رضایتمندی مردم را فراهم و از هرگونه ایجاد شائبه در باره شمارش آرا و تقلب در آن جلوگیری کرد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: مردم وقتی می‌بینند بلافاصله بعد از اتمام رای‌گیری و در فضای شفاف نتیجه انتخابات اعلام می‌شود، نسبت به این مساله اقبال نشان می‌دهند.

منتخب مردم اسدآباد در مجلس دوازدهم یادآورشد: برگزاری موفق انتخابات به صورت الکترونیکی در این دوره از انتخابات مجلس می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری دیگر انتخابات پیش رو به این روش باشد.

به گزارش ایرنا، مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه برگزار و ۲۴۵ نفر راهی خانه ملت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافتند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب ۴۵ نماینده جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه - در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و نتخابات در دور دوم در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد.

نظر شما