شناسهٔ خبر: 66614434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نواب در گفت‌وگو با ایرنا:

اقدام وزارت کشور در برگزاری انتخابات الکترونیکی ارزشمند و ضروری بود

تهران- ایرنا- یک فعال سیاسی برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور را گامی ارزشمند دانست و بر ضرورت این شیوه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

مرتضی نواب کامل در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی، گفت: شیوه جدید انتخابات در واقع یک اتفاق ارزشمند به شمار می‌رود که مهترین شاخص آن امنیت، سلامت و سرعت در اعلام نتایج نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وی اظهار کرد: این روند از فرآیند برگزاری انتخابات که در دو مرحله ـ در اسفندماه و اردیبهشت ماه ـ در برخی حوزه‌ها انجام شد، می‌توانند در شمارش آرا کمک کند، البته در برخی موارد هم نیاز به دقت دارد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: باید امکان صحت سنجی در انتخابات به شیوه الکترونیک فراهم شود تا شائبه تخلف وجود نداشته باشد، زیرا در شیوه آزمایشی انتخابات الکترونیک در دستگاه رأی‌گیری، امکان ثبت اثر انگشت وجود نداشت، در حالی‌که در ادوار مختلف انتخابات مردم با ثبت اثر انگشت در تعرفه‌ها، آرای خود را به صندوق می‌انداختند.

نواب کامل گفت: با توجه به شیوه‌های نوین در دنیای امروز، برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا،  انتخابات ۱۱ اسفند در ۴ حوزه آبادان، رشت و خمام، ملایر و قم به صورت الکترونیکی برگزار شد.

پس از اعلام نتایج در مرحله نخست، ۲۲ حوزه به مرحله دوم راه یافتند و در ۲۱ اردیبهشت ما، ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر انتخابات به شیوه تمام الکترونیکی برگزار شد.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شد تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

نظر شما