شناسهٔ خبر: 66614293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سامان در سریال قطب شمال کیست + بیوگرافی امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی بازیگر سریال های جیران، شهرزاد، مدار صفر درجه و قطب شمال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، امیر حسین دهم مهر ۱۳۷۲ متولد شد.

بیوگرافی امیرحسین فتحی

امیرحسین عضو خانواده ۴ نفره‌ای است که اعظم بروجردی، مادر امیرحسین فتحی نویسنده و پدرش حسن فتحی کارگردان معروف سینما و تلویزیون است که فیلم سینمایی مست عشق جز جدیدترین کارهای او محسوب می‌شود. وی یک برادر بزرگ‌تر از خود به نام محمدرضا دارد و فرزند دوم خانواده است. او دانشجوی انصرافی رشته ادبیات انگلیسی و دوره دیده بازیگری در مالزی است.

امیرحسین بازیگری را از ۱۶ سالگی با فیلم «کیفر» شروع کرد و با فیلم «شهرزاد» معروف شد.

شروع کار حرفه‌ای

اولین کار حرفه‌ای امیرحسین فتحی سال ۱۳۸۸ در ۱۶ سالگی در فیلم «کیفر» به کارگردانی پدرش بود سپس سال ۸۹ در فیلم سینمایی «پریناز» جلوی دوربین رفت.

شهرت با شهرزاد

امیرحسین در دومین همکاری با پدرش سال ۱۳۹۴ در سریال نمایش خانگی «شهرزاد» بازی کرد و با نقش «صابر عبدلی» بسیار دیده شد. خودش می‌گوید بنا به توصیه پدر ما فعالیت مستقل داریم، حتی برای حضور در شهرزاد در خانه هیچ صحبتی بابت آن نشده بود و از دفتر با من تماس گرفتند.

ازدواج

امیرحسین فتحی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

سامان در سریال قطب شمال کیست + بیوگرافی امیرحسین فتحی

کارنامه هنری امیرحسین فتحی

فیلم سینمایی

  • کشتارگاه – ۱۳۹۸
  • گلدن تایم – ۱۳۹۶
  • آخرین بار کی سحر رو دیدی – ۱۳۹۴
  • مزارشریف – ۱۳۹۳
  • پریناز – ۱۳۸۹
  • کیفر – ۱۳۸۸

سریال‌ها

  • قطب شمال ۱۴۰۳
  • جیران ۱۴۰۰
  • شهرزاد ۳ – ۱۳۹۷
  • شهرزاد ۲ – ۱۳۹۶
  • شهرزاد ۱ – ۱۳۹۴
  • پرده نشین – ۱۳۹۳ (تلویزیون)
  • شاهگوش – ۱۳۹۳
  • مامور بدرقه – ۱۳۸۷ (تلویزیون)
  • مدار صفر درجه – ۱۳۸۶ (تلویزیون)

سامان در سریال قطب شمال کیست + بیوگرافی امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی در کیفر

فیلم سینمایی کیفر به کارگردانی حسن فتحی اولین فیلم سینمایی امیرحسین فتحی بود که او در آن فیلم نقش کمال لانکاستر را در کنار بازیگرانی همچون امیر جعفری، هانیه توسلی، مریلا زارعی، مصطفی زمانی، هومن برق نورد و جمشید هاشم‌پور ایفا کرد.

امیرحسین فتحی در شهرزاد

«شهرزاد» مجموعه نمایش خانگی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی محمد امامی است که در سه فصل ساخته شده است. فصل یک آن در سال ۱۳۹۴ و فصل دو و سه در سال ۱۳۹۶ پخش شدند.

شهرزاد داستان زندگی دختر جوانی به نام شهرزاد (ترانه علیدوستی) را روایت می‌کند که عاشق پسری به نام فرهاد است و قصد دارند با هم ازدواج کنند. پدران این دو نفر از گوش به فرمانان شخصی به نام بزرگ آقا هستند. داستان این فیلم در سال ۱۳۳۲ و زمامداری دکتر مصدق اتفاق می‌افتد. فرهاد به دلیل طرفداری از مصدق و اتهام به قتل به پای چوبه دار کشیده می‌شود، اما بزرگ آقا او را نجات می‌دهد. شرط بزرگ آقا برای نجات فرهاد، ازدواج شهرزاد با دامادش قباد است.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، هومن برق نورد، غزل شاکری، امیرحسین رستمی، مینا وحید، رؤیا نونهالی، ابوالفضل پورعرب، جمشید هاشم پور، آتنه فقیه نصیری، گلاره عباسی و فریبا متخصص بازیگران این مجموعه هستند.

سامان در سریال قطب شمال کیست + بیوگرافی امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی در جیران

«جیران» یک مجموعه نمایش خانگی در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه است. داستان جیران به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصر الدین شاه با جیران می‌پردازد. ناصرالدین شاه، چهارمین پادشاه قاجار عاشق دختری روستایی به نام خدیجه خانم تجریشی می‌شود و به خاطر چشم‌های درشتش نام جیران را بر او می‌گذارد. شاه جیران را خواستگاری کرده و به کاخ می‌آورد. در کاخ اتفاقاتی رخ می‌دهد.

گروه بازیگران این مجموعه بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن‌پور، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، فاطمه مسعودی‌فر، الهام نامی، نهال دشتی، کتانه افشاری‌نژاد، بهناز نازی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور و مریلا زارعی هستند.

امیر حسین فتحی در قطب شمال

سریال قطب شمال اولین تجربه کارگردانی امین محمودی یکتا در مورد زوجی به نام همایون و ارغوان است که در آستانه ازدواج، قربانی خیانتی هولناک می‌شوند. همایون به دلایلی زندانی شده و پشت دیوارهای زندان برای انتقام از سامان لحظه‌شماری می‌کند و… و. امیرحسین فتحی در سریال قطب شمال نقش سامان یکی از نقش‌های اصلی سریال را بر عهده دارد. نقش مقابل او را آناهیتا درگاهی بازی می‌کند.

نظر شما