شناسهٔ خبر: 66612214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس مسائل غرب آسیا:

هدف صهیونیست‌ها از ابتدای جنگ در غزه پاک‌سازی نژادی در این منطقه است

سهرابی گفت: چندین گور دسته‌جمعی در نزدیکی بیمارستان‌های ناصر و شفا کشف شده و بحث این است که امکان دارد تعداد این گور‌های دسته‌جمعی بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

سهرابی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره بیانیه شورای امنیت در خصوص دسترسی به گور‌های دسته جمعی در نزدیکی بیمارستان‌های ناصر و شفا در غزه اظهار کرد: چندین گور دسته جمعی در نزدیکی بیمارستان‌های ناصر و شفا کشف شده است و بحث این است که امکان دارد تعداد این گور‌های دسته جمعی بیشتر شود.

وی افزود: این گور‌ها به زمان یورش رژیم صهیونیستی و محاصره بیمارستان‌ها توسط آن‌ها مربوط می‌شود. سازمان‌های فلسطینی اعلام کردند که نزدیک به ۲ هزار فلسطینی در این بیمارستان‌ها بودند که اثری از آن‌ها نیست و درباره آن‌ها اعلام مفقودی کرده اند و پس از هر بار کشف شدن این گور‌ها تعدادی از این افراد شناسایی می‌شوند و البته بسیاری از هویت‌های  افراد در این گور‌ها  هنوز مشخص نشده و احتمال دارد این افراد از کسانی باشند که از شمال غزه به این بیمارستان پناه آورده باشند و متاسفانه کشته شدند.

سهرابی تاکید کرد: در خصوص نحوه کشته شدن این‌ها گمانه زنی‌های متفاوتی وجود دارد. عنوان می‌ شد این گور‌ها به صورت اعدام‌های دسته جمعی توسط ارتش رژیم صهیونیستی  انجام شده و هدف اصلی این‌ها نیز پاک سازی نژادی است که این هدف را صهیونیست‌ها  از ابتدای جنگ در پیش گرفتند و با ایجاد گور‌های دسته جمعی سعی در محو کردن اقدامات خود دارند. آن‌ها  اکنون با فشار سازمان‌های بین المللی و کشور‌های مسلمان مواجه هستند.

وی در خصوص رسیدن به آتش بس با توجه به حمله به رفح گفت: این امکان اکنون وجود ندارد و حمله به رفح در ابعاد مختلف در حال انجام است و امکان آتش بس فعلا وجود ندارد و با توجه به این که افکار جهانیان و سازمان‌های بین الملی و حتی همراهان و متحدان اسرائیلی‌ها علیه آن‌هاست به نظر می‌رسد که آتش بس فعلا عملی نشود. اکنون محور مقاومت  در منطقه همچنان دست بالا را  دارد  و اسرائیلی‌ها نیز به دنبال دستاوردی  هستند که بتوانند در مذاکرات  امتیاز‌های بیشتر را از حماس کسب کنند.

نظر شما