شناسهٔ خبر: 66612050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در برنامه هفتم توسعه

اجرای ۲۰ میلیون هکتار طرحهای آبخیزداری

بیست میلیون هکتار طرحهای آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه در کشور اجرا می شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه ۲۰ میلیون هکتار تعهد جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری مصوب شده است، گفت: اجرای پروژه‌های آبخیز تنها با منابع دولتی میسر نیست.

محمد فرامرزدرشهرستان جیرفت گفت: اجرای عملیات آبخیزداری سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه نگه داشت آب است ودر کل کشور ۷۰۴ میلیون هکتار حوضه آبخیز ساحلی و مرزی داریم که ۵۲ درصد مساحت کشور را کویر مرکزی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبه نخست استانداران و فرمانداران در سراسر کشور اجرای پروژه‌های آبخیزداری است افزود: در واقع این موضوع مطالبه اصلی مردم است، زیرا اثرات آبخیزداری را به خوبی در کنترل سیل، تقویت منابع آب و نقشی که در معیشت آبخیزنشینان دارد را درک کرده‌اند.

فرامرز با تاکید بر اینکه بهترین آب از نظر کیفیت آب باران است افزود: بخش عمده‌ای از روان آب‌ها به دلیل عدم مدیریت خارج می‌شود که سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه نگه داشتن آب اجرای عملیات آبخیزداری است.

وی با تاکید بر محدود بودن منابع افزود: فرمانداران در بحث مشارکت کمک کنند در موافقت نامه‌های استانی بخشی از اعتبارات را از پیمان خارج و به صورت نهاده در اختیار مردم قرار داده شود تا مردم در انجام پروژه‌ها همکاری لازم را داشته و منابع طبیعی از ظرفیت مردم در بخش‌های مختلف کمک بگیرد.

نظر شما