شناسهٔ خبر: 66611778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

بهترین جفت ارز برای اسکالپ؛ معرفی 7 جفت ارز فوق‌العاده

صاحب‌خبر -

بهترین جفت ارز برای اسکالپ؛ معرفی 7 جفت ارز فوق‌العاده

بسیاری از معامله‌گران فارکس به‌دنبال استراتژی‌های کوتاه‌مدت برای کسب سود سریع هستند. یکی از این استراتژی‌ها، اسکالپینگ یا اسکالپ نام دارد. این روش معاملاتی به‌ظاهر ساده اما پر ریسک می‌تواند سود سریع و چشم‌گیری را برای معامله‌گران به‌ارمغان بیاورد؛ اما چطور این کار را انجام می‌دهد و بهترین جفت ارز برای اسکالپ چیست؟

در این مقاله به بررسی استراتژی اسکالپ در بازار فارکس می‌پردازیم و جفت ارزهایی را که مناسب این استراتژی هستید، معرفی می‌کنیم. همچنین یک روش معامله‌گری مدرن را در بازار فارکس به نام پراپ تریدینگ به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید بدون سرمایه اولیه در بازار فارکس فعالیت کنید و سود چشم‌گیری به‌دست آورید.

اسکالپ چیست؟

اسکالپینگ یا اسکالپ (Scalping) یک استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت در بازار فارکس است که در آن معامله‌گر اسکالپ که اسکالپر نامیده می‌شود، تلاش می‌کند از طریق انجام معاملات متعدد و کوتاه‌مدت در روز، از تغییرات کوچک قیمت سود کسب کند. ویژگی‌های اصلی اسکالپ به‌صورت زیر است:

  • معاملات کوتاه‌مدت: اسکالپر سعی می‌کند از نوسانات کوتاه‌مدت و جزئی قیمت ارزها سود ببرد. این نوسانات معمولاً در بازه‌های زمانی کمتر از 5-10 دقیقه اتفاق می‌افتند.
  • سودهای کوچک اما مکرر: هدف اسکالپرها کسب سودهای کوچک اما مکرر از تغییرات جزئی قیمت است. آن‌ها به‌دنبال کسب چند پیپ سود در هر معامله هستند. معامله‌گر با استفاده از اهرم مالی بالا، سفارشات خرید و فروش متعددی را با هدف سود کوچک (مثلاً 5-10 پیپ) باز می‌کند.
  • تعداد زیاد معاملات: اسکالپرها ممکن است در طول روز ده‌ها یا حتی صدها معامله انجام دهند تا سودهای کوچک را جمع کنند. 
  • استفاده از نمودارهای کوتاه‌مدت: آن‌ها معمولاً از نمودارهای زمانی خیلی کوتاه مانند 1 دقیقه، 5 دقیقه یا کمتر استفاده می‌کنند.
  • تحلیل تکنیکال دقیق: اسکالپرها به‌طور گسترده از ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند خطوط روند، سطوح حمایت و مقاومت و اندیکاتورهای مختلف استفاده می‌کنند.

معرفی جفت ارزهای مناسب اسکالپ

در اسکالپینگ، انتخاب جفت ارز مناسب بسیار مهم است. تکنیکالی ترین جفت ارز برای ترید به شما امکان می‌دهد تا از استراتژی اسکالپ به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید. 

EUR/USD (یورو/دلار آمریکا)

جفت ارز یورو/دلار آمریکا یکی از پرنوسان‌ترین و پرمعامله‌ترین جفت ارزها در بازار فارکس است. نقدینگی بالا و حجم معاملات زیاد آن، فرصت‌های مناسبی را برای اسکالپرها فراهم می‌کند. همچنین نوسانات کوتاه‌مدت و متعدد در این جفت ارز اجرای موفق استراتژی اسکالپ را ممکن می‌کند. زمان مناسب برای اسکالپ این جفت ارز ساعات گشایش بازارهای اروپایی و آمریکایی است که بیشترین حجم معاملات را دارند.

EUR/USD (یورو/دلار آمریکا)

GBP/USD (پوند انگلیس/دلار آمریکا)

این جفت ارز هم از نقدشوندگی و حجم معاملات بالایی برخوردار است. نوسانات آن معمولاً بزرگ‌تر از EUR/USD است که فرصت‌های بیشتری را برای اسکالپرها ایجاد می‌کند. ساعات اوج نقدینگی این جفت ارز زمان هم‌پوشانی بازار لندن و نیویورک است که معمولاً از ساعت 13:00 تا 17:00 به‌وقت گرینویچ است.

USD/JPY (دلار آمریکا/ین ژاپن)

این جفت ارز از نظر نقدینگی و حجم معاملات در رده بالایی قرار دارد. نوسانات آن معمولاً کوچک‌تر از EUR/USD و GBP/USD است؛ اما برای اسکالپرها فرصت‌های مناسبی فراهم می‌کند. بهترین زمان برای اسکالپ در این جفت ارز ساعات اوج نقدینگی در بازارهای آسیایی و اروپایی است که معمولاً ساعات گشایش بازار توکیو و لندن یعنی از ساعت 2:00 تا 10:00 به‌وقت گرینویچ است.

AUD/USD (دلار استرالیا/دلار آمریکا)

این جفت ارز کمی کم‌نقدینگی‌تر از جفت ارزهای بالا است؛ اما نوسانات خوبی دارد که برای اسکالپرها جذاب است. بهترین زمان معامله برای این جفت ارز ساعات هم‌پوشانی بازارهای آسیا و اروپا است که معمولاً از ساعت 3:00 تا 9:00 به‌وقت گرینویچ است.

جفت ارزهای کراس (مانند EUR/GBP، EUR/JPY، GBP/JPY)

این جفت ارزها نوسانات بیشتری نسبت به جفت ارزهای ماژور یا اصلی دارند و برای اسکالپرها فرصت‌های خوبی ایجاد می‌کنند؛ اما نقدینگی آن‌ها کمتر است. زمان مناسب برای اسکالپ آن‌ها ساعات گشایش همزمان بازارهای مربوطه است.

جفت ارزهای ذکرشدۀ بالا، پرنوسان ترین نمادهای فارکس هستند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای کسب سود سریع از طریق اسکالپ باشند. لازم به ذکر است که انتخاب جفت ارز مناسب تنها یکی از عوامل موفقیت در اسکالپ است. عوامل دیگری مانند مدیریت ریسک، استراتژی معاملاتی مناسب و تحلیل تکنیکال دقیق هم بسیار مهم هستند.

یکی از عوامل موفقیت اسکالپرها در معاملاتشان، دسترسی به سرمایه اولیه بالا است. هرچه یک اسکالپر سرمایه بیشتری در دسترس داشته باشد، می‌تواند پوزیشن‌های بزرگ‌تری را اتخاذ کند و از نوسانات جزئی قیمت بهره بیشتری ببرد؛ اما سرمایه اولیه بالا در اختیار همه معامله‌گران قرار ندارد. همچنین بسیاری از تریدرها ترجیح می‌دهند روی سرمایه شخصی خود ریسک نکنند. اینجا است که شرکت‌های پراپ تریدینگ به‌عنوان ناجی وارد میدان می‌شوند.

یکی از عوامل موفقیت اسکالپرها در معاملاتشان، دسترسی به سرمایه اولیه بالا است

شرکت FORFX یکی از ارائه‌دهندگان برجستۀ خدمات پراپ تریدینگ است که خدمات خود را به معامله‌گران پراپ در سطوح مختلف تجربه، ارائه می‌کند. این شرکت یک رویکرد نوآورانه و منحصربه‌فرد را برای دریافت سرمایه درنظر گرفته است که طی آن، تریدرها می‌توانند با استفاده از حساب شخصی خود در چالش پراپ فرم شرکت کنند.

نکته جالب توجه در مورد این روش که «حساب لایو» نامیده می‌شود، این است که به‌محض موفقیت در چالش می‌توانید سرمایه دریافت کنید. به این صورت که حساب شما تأمین مالی می‌شود و می‌توانید معاملات خود را در بازار فارکس آغاز کنید. ازسوی‌دیگر، اگر در چالش پذیرفته نشدید، بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید کاملاً رایگان بارها و بارها مهارت‌های خود را در چالش امتحان کنید و آن‌ها را ارتقا دهید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ نقش حیاتی در موفقیت معامله‌گران ایفا می‌کند. جفت ارزهایی مانند EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY و AUD/USD به‌دلیل ویژگی‌هایی همچون نوسانات قیمتی بالا و نقدینگی مطلوب، گزینه‌های محبوب معامله‌گران اسکالپر محسوب می‌شوند. بااین‌حال، موفقیت در اسکالپ به عوامل دیگری هم وابسته است. رعایت مدیریت ریسک مناسب، شناخت دقیق الگوهای قیمتی، تمرکز بر یک یا دو جفت ارز و اجتناب از معامله در زمان انتشار اخبار مهم از جمله اصول کلیدی هستند که معامله‌گران باید به آن‌ها توجه کنند. اسکالپ یک استراتژی پرچالش اما پرسود است که نیازمند تمرین و آموزش مداوم است. با پیروی از نکات گفته‌شده و تلاش برای کسب مهارت‌های لازم می‌توانید از پتانسیل سودآوری این روش بهره‌مند شوید.

نظر شما