شناسهٔ خبر: 66611637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرتیپ خوش‌قلب: مراقبت از مرزهای فکری و روحی یک ضرورت است

تهران- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز باید هوشیار و آگاه باشیم که علاوه بر مرزهای جغرافیایی از مرزهای فکری و روحی جامعه مراقبت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیرسرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب روز یکشنبه در نخستین یادواره ۲۱۴۴ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان تهران که در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: خدمت رسانی، تکریم شهدا و خانواده های آنها صرفا یک تعارف و شعار لسانی نیست بلکه یک ضرورت و وظیفه همگانی است.

وی افزود: شهدا به وعده صادق خداوند ایمان داشتند و در مسیر شهادت نه بیم و اندوه داشتند و نه وابسته و دلبسته به امور دنیایی بودند.

سرتیپ خوش‌قلب: مراقبت از مرزهای فکری و روحی یک ضرورت است

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه اخلاص در عمل و ایمان به آینده ای روشن، تقوا، توکل، فداکاری، بصیرت و عقلانیت از ویژگی های شاخص شهدا است، افزود: به ظاهر شاید در عرصه ها و زمان هایی خانه ها و سرزمین امن ما لرزید اما شهدا با نشاط، روحیه، امید، ایثار، از خودگذشتگی و با تقدیم جان خود اجازه ندادند لحظه ای قلب زنان، مردان، کودکان ما بلرزند.

سرتیپ خوش قلب ادامه داد: دشمنان و بدخواهان نظام برای رسیدن به اهداف شوم خود و با استفاده از ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی در پی بی‌اثر نشان دادن و کمرنگ جلوه مقام و جایگاه شهدا، آرمان ها و عفت در جامعه هستند.

سرتیپ خوش‌قلب: مراقبت از مرزهای فکری و روحی یک ضرورت است

وی گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری دشمنان با روش های ترکیبی، استقامت و مقاومت زنان، دختران و مردان ما را هدف قرار داده اند. امروز برای حفظ غیرت علوی و عفت فاطمی جامعه ما بیش از هر زمان دیگری همانند دوران دفاع مقدس نیاز به اعتلای فرهنگ شهادت و فرهنگ عاشورایی است.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: امروز باید هوشیار و آگاه باشیم و علاوه بر مرزهای جغرافیایی باید از مرزهای فکری و روحی جامعه مراقبت کنیم. ما یقین داریم که به لطف و عنایت خداوند متعال و در زیر سایه ولی عصر و ائمه اطهار و رهبری ولی امر مسلمین جهان و به برکت وجود شهدا و خانواده شهدا کشور و مردم در برابر هر گونه توطئه، دشمنی و نفوذ بیمه خواهیم بود.

رمز موفقیت پیروی از ولایت‌فقیه و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

در ادامه سرهنگ علی شکوری راد دبیر نخستین یادواره ۲۱۴۴ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان تهران خطاب به خانواده های معظم شهدا اظهار داشت: شما ستارگانی در آسمان ایران اسلامی هستید که درخشش فرزندانتان، ستاره ای شد بر تارک این ملت. شهدایی که با خون خود، گلستانی از صلح و آزادی برای نسل های آینده به ارمغان آوردند. ما امروز در پرتو فداکاری های شما و جانفشانی های شهدا، نفس می کشیم و از یادآوری این قهرمانان وطن، سرشار از حس غرور و افتخار هستیم.

وی گفت: در طول بیش از ۴ دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، دشمنان این مرز و بوم همیشه تلاش کردند، با نهایت خباثت به هر وسیله ممکن از قبیل ترور، ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم های سنگین و ناجوانمردانه و تاختن بر فرهنگ الهی و اسلامی با غول های رسانه ای خود بر بنیان های نظام اسلامی ضربه بزنند و ستون های استوار آن را در هم شکنند.

سرتیپ خوش‌قلب: مراقبت از مرزهای فکری و روحی یک ضرورت است

سرهنگ شکوری راد افزود: با سکانداری رهبر عظیم الشان انقلاب، استوارتر و با تجربه تر از قبل وارد گام دوم انقلاب شده و با اقتدار همچنان ادامه می دهیم و به کوری چشم دشمنان تا رساندن پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی، ادامه خواهیم داد.

دبیر نخستین یادواره ۲۱۴۴ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان تهران تاکید کرد: به طور قطع هیچ حکومتی با تفکر مادی، نمی توانست در برابر این حجم از طوفان های ویرانگر دشمنان ایستادگی و مقاومت کند. رمز و عوامل موفقیت را باید در تشکیل حکومت الهی، پیروی امت اسلامی از ولایت فقیه و ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ارزشمند جهاد و شهادت با تاسی از سالار شهیدان امام حسین (ع) جستجو کرد.

وی گفت: باید قدردان خون شهدا و ایستادگی خانواده شهدا بود؛ چرا که هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده به دست می آورد به برکت خون شهدا است.

سرهنگ شکوری راد افزود: در این مراسم جا دارد یادی کنیم از شهید محوری سال ۱۴۰۳ شهید محمود امان الهی که از او به عنوان شهید وحدت یاد می شود و از آنجا که پدر وی نیز از شهدای انقلاب بود، وی را ملقب به شهید بن شهید می دانند. او در هفتم خرداد ۱۳۷۹ به علت جراحات شدید در دوران دفاع مقدس و شکنجه های ناشی از اسارت، به فیض شهادت نایل آمدند. بنا به وصیت او مبنی بر اهدای اعضای بند، سه نفر از بیماران نیازمند پیوند عضو، به حیات خود ادامه دادند.

سرتیپ خوش‌قلب: مراقبت از مرزهای فکری و روحی یک ضرورت است

دبیر نخستین یادواره ۲۱۴۴ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان تهران گفت: برگزاری یادواره های شهدا کمترین اقدامی است که در پاسداشت مقام شامخ شهدا و زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی و تجلیل از خانواده های جلیل القدر شهدا، برنامه ریزی و برگزار می شود.

وی افزود: دشمن نمی خواهد جوان ایرانی با معارف جنگ و الگوهای ایثار، فرهنگ شهادت و ایثارگری های جوانان این مرز و بوم در ۴ دهه گذشته آشنا شوند و تلاش می کند با ایجاد شبهه و ابهام در ارزش ها، فرهنگ جهاد و شهادت را به چالش کشیده و کم ارزش جلوه دهد.

سرهنگ شکوری راد با بیان اینکه برای گذشتن از سیم خاردارهای دشمن ابتدا نیاز داریم همانند شهدا از سیم خاردارهای نفسمان گذر کنیم، گفت: در این میان تمام مراکز فرهنگی و مطالعاتی و بنیادهای حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه دارند در تحقق فرمان نورانی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر صد برابر کردن برنامه های فرهنگی و بی اثر کردن تهاجم فرهنگی دشمنان، قوی تر از هر زمانی وارد میدان شده و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های فرهنگی کشور در راستای رسالت الهی خود قدم برداریم.

سرتیپ خوش‌قلب: مراقبت از مرزهای فکری و روحی یک ضرورت است

وی افزود: در سال گذشته معرفی زندگینامه شهدا، به ویژه شهید محوری سال، برگزاری انواع برنامه های مناسبتی، اجراهای برنامه های متناسب با نامگذاری ۵۲ هفته سال، اجرای یادواره ۱۰۸ شهید شهر تهران و یادواره شهدای سوباشی و دینار کوه آبدانان، کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید پایتخت، برگزاری معارف جنگ، میزهای تخصصی بررسی عملیات های دفاع مقدس، تهیه انواع تالیفات و دست برگ ها و ده ها برنامه فرهنگی را به انجام رساندیم.

دبیر نخستین یادواره ۲۱۴۴ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان تهران گفت: در سال جاری نیز به تبعیت از اجلاسیه ها و کنگره های شهدا، برگزاری یادواره های شهدا در هشت استان دیگر را برنامه ریزی کرده ایم.

در این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدا و جانبازان با تقدیم لوح تقدیر شد.

نخستین یادواره ۲۱۴۴ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان تهران روز یکشنبه با حضور امیرسرتیپ عبدالعلی پورشاسب جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، امیر سرتیپ علی محبی راد رئیس کانون بازنشستگان ارتش، امیر سرتیپ دربندی از فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس، حسین نصرالله معاون مدیرکل بنیاد شهید و جمعی از خانواده های شهدا در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

نظر شما