شناسهٔ خبر: 66611622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازداشت داروفروش شیاد در فضای مجازی/ بازی با سلامت مردم با تغییر تاریخ مصرف داروهای فاسد

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که با تهیه داروهای تاریخ مصرف گذشته کم‌یاب، تاریخ انقضای آن را دستکاری کرده و در فضای مجازی به فروش رسانده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این خبر گفت:‌ در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس ، یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب کرده بود، مورد شناسایی قرار گرفت. در همین راستا نیز کارشناسان پلیس فتای پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند هویت گرداننده این صفحه را در فضای مجازی شناسایی کنند.

 
وی خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. همچنین محل دستگیری وی نیز مورد بازدید قرار گرفت که در جریان آن بیش از ۵۰ هزار قلم انواع داروی تاریخ گذشته از محل کشف و ضبط شد. تاریخ انقضای این داروها برای حداقل پنج سال قبل بود اما متهم با چاپ برچسب تقلبی تاریخ انقضا را به سال ۱۴۰۴ تغییر داده بود.
 
رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه متهم با چاپ برچسب‌های تقلبی تاریخ انقضای داروها را تغییر داده بود، گفت:‌این فرد پس از انتقال به پلیس فتا به فروش داروهای فاسد و تاریخ گذشته تحت عنوان داروی کمیاب و نایاب اعتراف کرد. این فرد در واقع نه تنها مرتکب جرم کلاهبرداری شده است، بلکه با سلامت و جان مردم نیز بازی کرده و این جرمی بسیار بزرگ است که حتما در محاکمه‌اش موثر است.

به گفته معظمی گودرزی برای متهم دستگیر شده، پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس فتا نیز در این خصوص ادامه دارد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی بدون مجوز در فضای‌ مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما