شناسهٔ خبر: 66611051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری هرمزگان: تجهیز راهدارخانه‌های جدید بشاگرد نیازمند تامین اعتبار است

 بندرعباس - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه سه راهدارخانه جدید بشاگرد آماده شده است، گفت: در صورت جذب منابع و تامین اعتبار مورد نیاز، این راهدارخانه‌ها تا پایان شهریورماه امسال به ماشین‌آلات راهداری مجهز می‌شوند.

صاحب‌خبر -

یوسف عابدینی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه ساختمان فیزیکی راهدارخانه‌های روستاهای «جکدان»، «گافر و پارامون» و «دشت صحرا» در بشاگرد هرمزگان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان احداث شده است، افزود: علاوه بر تجهیزات، برای دریافت امتیاز آب و برق این ساختمان‌ها نیز مکاتبات لازم با فرمانداری‌ و همچنین ادارات آب و برق این شهرستان‌ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هر راهدارخانه به یک نیروی نگهبان و یک نیروی راننده نیاز دارد، بیان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این راهدارخانه‌ها نیز شامل یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه بلدوز است که برای خرید آن نیازمند اعتبار هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه رییس جمهور در سفر به استان هرمزگان همچنین ۲ راهدارخانه در سندرک میناب و لیردف جاسک نیز به صورت همزمان افتتاح کرد که نیاز به تجهیزات دارند، اظهار کرد: تجهیزات راهدارخانه‌ها در راستای توانمندسازی عملیات نگهداری راه‌ها از جمله تنظیم بستر و لایروبی دهانه پل‌ها، بازگشایی مسیرهایی که بعد از بارندگی دچار آسیب می‌شود و همچنین بازگشایی راه‌های سخت گذر (صعب‌العبور) در روستاها استفاده می‌شود.

عابدینی ادامه داد: راهدارخانه سندرک میناب و لیردف جاسک نیز از محل اعتبارات استانی احداث و آماده افتتاح است که تنها مشکل نیرو و تجهیزات ماشین آلات راهداری دارد.

مدیرکل راهداری هرمزگان: تجهیز راهدارخانه‌های جدید بشاگرد نیازمند تامین اعتبار است

طبق بررسی میدانی خبرنگار ایرنا با وجود اقدامات دولت سیزدهم در بحث ساماندهی راه‌های روستایی اما بی‌توجهی دیرینه به مناطقی همچون بشاگرد، اینک مردم این مناطق به‌ویژه در روستاها از دولت مردمی انتظار دارند توجه بیشتری به احداث و بهسازی راه‌های روستایی داشته باشد.

شهرستان بشاگرد با آنکه دارای یکهزار و ۶۶۷ کیلومتر راه روستایی است اما در آن سال‌ها بیش از یکهزار و ۴۸۷ کیلومتر راه‌های آن خاکی، شنی و سخت گذر (صعب العبور) بود.

اما شایسته است بدانیم در مدت زمان ۲ سال و نیم دولت مردمی به اندازه هرآنچه که در دولت‌های قبل در این منطقه کار شده بود، راه روستایی احداث شده است، تصور کنید ایجاد راه در مناطق کوهستانی علاوه بر اینکه مشکلات خاص خود را دارد، برای احداث هر کیلومتر راه در این مناطق به ۱۰۰ میلیارد ریال پول نیاز است.

حسن باقری رییس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد اخیرا در این باره به خبرنگار ایرنا بیان کرد: هنوز بسیاری از راه‌های روستایی بشاگرد نیاز به بازگشایی اولیه دارند، راه این روستاها هنوز به صورت مال رو است که با کوچکترین بارندگی ارتباط آن‌ها با مرکز شهرستان قطع می‌شود که این امر برای بیماران و برای تهیه اقلام معشیتی مشکلاتی به وجود می‌آورد و همچنین بارندگی‌های فصلی برای روستاهایی که اساسی کار نشده، مشکلاتی جدی به‌وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های راهسازی که در اختیار راهداری شهرستان بشاگرد قرار گرفته‌اند، فرسوده بوده و پراکندگی روستاها در راه خدمات‌رسانی مشکلاتی به وجود می‌آورد.

رییس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد همچنین اظهار کرد: در سفر معاون رییس جمهور به این شهرستان مصوب شده بود که چندین دستگاه ادوات راهسازی به این شهرستان داده شود که با گذشت ۲ سال و نیم هنوز محقق نشده است و ظاهرا در انتظار مناقصه است.

در حال حاضر سه راهدارخانه در هرمزگان در محورهای قطب آباد مسیر بندرعباس - سیرجان، راهدارخانه باغات در مسیر حاجی آباد - کرمان و راهدارخانه بلعسکر در مسیر بندرعباس - بندرعسلوئیه فعال است.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان دارای ۱۲ هزار و ۸۳۸ کیلومتر راه است که شامل ۳۴ کیلومتر آزاد راه، ۷۷۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۳ کیلومتر راه اصلی، سه‌هزار و ۲۰۲ کیلومتر راه شریانی و فرعی و ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما