شناسهٔ خبر: 66610540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنرهای نمایشی ارزشمند و ماندگار هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: جشنواره‌ هنرهای نمایشی این کانون فرصتی برای کسب تجربه در زمینه انجام کارگروهی، تقویت توانمندی و مهارت‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان است که فارغ از نتیجه نهایی ارزشمند و ماندگار است. 

صاحب‌خبر -

سیدعلی اکبر موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان امسال با شعار "این صحنه خانه ماست" برگزار شد، توضیح داد: فراگرفتن ارزش‌های اخلاقی، تعامل مناسب با همسالان، افزایش اعتماد به نفس و افزایش انگیزه کار گروهی و مهارت‌های فردی از دستاوردهای جشنواره‌های نمایشی است.

موسوی در ادامه اضافه کرد: هنرهای نمایشی همراه با رشد و پرورش خلاقیت و هنر در میان کودکان و نوجوانان در پیشرفت روابط اجتماعی آنها نیز موثر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین اظهار کرد: در واقع، عمومی سازی و مردمی سازی نمایش در جامعه، فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی از اهداف اصلی این جشنواره است.

وی افزود: نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان با هدف عمومی سازی و مردمی سازی نمایش در جامعه، فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در سال گذشته اعلام شد و با موضوع توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال برگزار شد.

به گفته موسوی، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۶ نمایش منتخب به اجرا درآمد تا پس از رای هیات داوران سه نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به نامداران، امید آفرینی، آیین های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوع‌های اعلام شده برای این جشنواره است.

گفتنی است قصه‌گویی، اجرای آواز سنتی، اجرای ریتم و گیم، برگزاری کارگاه نجوم،؛ نشست صمیمانه مدیرکل کانون با شرکت کنندگان و برپایی کارگاه ساخت عروسک "نه" از بخش‌های دیگر این جشنواره استانی یک روزه بود.

همچنین تلاوت قرآن مجید، سرود ملی، نمایش نماهنگ روند برگزاری جشنواره، سخنرانی دبیر جشنواره، خوانش بیانیه هیات داوران ،اجرای مجری-عروسک و قدردانی از برگزیدگان، دبیر، داوران و ناظر جشنواره از جمله بخش‌های برنامه اختتامیه بود.

نسرین عجمی (کارشناس ارشد کارگردانی نمایش، بازیگر، کارگردان و مدرس هنرستان آموزش و پرورش)، پریسا کرمی (کارشناس گرافیک، مربی هنری کانون با ۲۱ سال سابقه تدریس) و آذر متفکر (کارشناس ارشد تئاتر عروسکی و کارگردانی تئاتر، کارگردان، مدرس دانشگاه و تئاتر کودک و نوجوان و پژوهشگر تئاتر با ۲۰ سال سابقه) داوران این جشنواره هستند و عزیزه ریحانی از کانون استان زنجان نظارت این جشنواره را برعهده دارد.

در پایان این جشنواره نمایش "آن بالا، این پایین" کاری از اعضای مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی، نمایش "چی شد ؟ چطور شد؟" با اجرای اعضای مرکز فرهنگی و هنری الوند با مربی‌گری زهرا برجی و نمایش "سه بچه خرگوش" اثر اعضای مرکز فرهنگی و هنری شریفیه با مربی‌گری لیلا ابراهیمی برگزیده شدند و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

نظر شما