شناسهٔ خبر: 66610536 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی کشتی آلیش بانوان: استقبال از این رشته ۲ برابر وزنه‌برداری است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان گفت: استقبال از کشتی آلیش بانوان ۲ برابر وزنه‌برداری است.

صاحب‌خبر -

هدی نقیبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات قهرمانی کشتی آلیش قهرمانی بانوان کشور که روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور پیش از مسابقات جهانی ترکیه در شهریور و ایندورگیمز در تایلند برگزار می‌شود. هنوز زمان داریم تا استان‌ها در این مسابقات شرکت کنند. استقبال از این رقابت‌ها خوب بود و اکثر تیم‌ها سال‌های پیش با ترکیب کامل نمی‌آمدند اما امسال استان‌های با ترکیبی کامل در تهران حضور خواهند یافت.

وی افزود: امسال به خاطر شرایط برگزاری مسابقات و کلاس‌های مربیگری تمایل استان‌ها به مسابقات کشوری بیشتر شده است. تقریبا استان‌ها از آمادگی کامل برای حضور در این رقابت‌ها برخوردار هستند. مسابقات قهرمانی کشوری در ۶ وزن روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه در سالن حمیدسوریان تهران برگزار می‌شود.

سرمربی کشتی آلیش بانوان: استقبال از این رشته ۲ برابر وزنه‌برداری است

وی ادامه داد: هر استان یک تیم باید به این مسابقات بیاورد و به همین دلیل استان‌های مسابقات انتخابی را در شهرستان‌ها و شهرها باید برگزار تا تیم منتخب خود را انتخاب کنند و شاید بالای یک هزار آلیش‌کار در انتخابی استان‌ها شرکت می‌کنند.

نقیبی با اشاره به اینکه استقبال از کشتی آلیش بانوان ۲ برابر وزنه‌برداری است، خاطرنشان کرد: از ابتدا به رشته کشتی علاقه داشتم و این موضوع انگیزه‌ام را برای فعالیت در این رشته دوبرابر می‌کرد و حتی راغب بودم تا خواهر یا فرزندم را وارد این رشته کنم. وزنه‌برداری خام است اما کشتی درگیری تن به تن دارد و این موضوع هیجان و انگیزه را دوبرابر می‌کند. هرچند ورزش جایگاهش بالاست و نباید رشته‌ها را تفکیک کنیم هر رشته‌ای شرایط و آسیب‌های خود را دارد.

وی گفت: نسبت به گذشته شرایط کشتی آلیش بانوان بهتر شده است. وزارت ورزش و جوانان از این رشته حمایت می‌کند. در مراسم تجلیل از مدال‌آوران از آلیش بانوان هم در کنار سایر ملی‌پوشان کشتی تقدیر شد. این موضوع انگیزه آلیش‌کاران را دوچندان می‌کند در حالی که سال‌های گذشته چنین شرایطی نداشتیم.

نظر شما