شناسهٔ خبر: 66610473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرهنگ شریفی:

دستکاری پلاک خودرو جرم است/ بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره اعمال قانون موتورسیکلت داشتیم

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار مورد رفع اثر از پلاک خودرو‌ها و ۸۲ هزار مورد برای موتورسیکلت‌ها انجام شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه زنده شهر امن گفت:در خصوص تخلفات پلاک در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه اعمال قانون و حدود ۳۸۰۰ دستگاه نیز توقیف شده است.

او تصریح کرد: در خصوص۳۸۰۰ دستگاه خودرو باید اذعان داشت که خود فرد به دلیل مخدوشی پلاک و تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه به مراجع معرفی شد ه است.

سرهنگ شریفی بیان کرد: در خصوص موتورسیکلت نیز بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته است و ۳۲ هزار توقیفی نیز صرفا در مورد پلاک داشته ایم. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:رفع اثر از پوشش پلاک نیز از ۷ آذر ۱۴۰۲ شروع شد که ادامه دار است. تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار مورد رفع اثر از پلاک خودرو‌ها و ۸۲ هزار مورد نیز برای موتورسیکلت‌ها انجام شده است. 

او  گفت: از فروردین ۱۴۰۳ رفع اثر را شروع کرده‌ایم لذا تا کنون ۸۱۹۱ دستگاه رفع اثر از خودرو و ۱۸۲۵۴ مورد نیز در خصوص موتورسیکلت‌ها رفع اثر صورت گرفته است. 

سرهنگ شریفی گفت: رفع اثر عبارت از اینکه تمامی موانع و اجسامی مانند ماسک، زنجیر گل و لای، طلق و ... که بر روی پلاک موتورسیکلت وجود دارد در همان محل برداشته  و اعداد پلاک مشخص و واضح می‌شود.

خبرنگار: عطیه رضایی

نظر شما