شناسهٔ خبر: 66610444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انجام ۱۶۶ هزار ملاقات مسئولان قضایی با مردم در فروردین

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه از تعداد ۱۶۶ هزار و ۶۰ مورد ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی سراسر کشور در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدعلی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره ملاقات‌های مردمی مقامات قضایی سراسر کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری تعداد ۱۶۶ هزار و ۶۰ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شده که تعداد ۱۱ هزارو ۶۵۷ مورد آن متعلق به روسای کل دادگستری استان‌ها و تعداد ۹ هزارو ۵۱ مورد مربوط به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بوده و بقیه موارد مربوط به ملاقات سایر مسئولان قضایی است.

وی افزود: استان فارس با ۱۷ هزار و ۶۶ مورد بیشترین تعداد ملاقات شونده و رئیس کل دادگستری استان یزد به همراه معاونانش با هزار و ۳۱۶ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است. همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان نیز به همراه معاونانش با هزارو ۵۳۶ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: اولویت موضوع درخواست‌های مردم در ملاقات‌های صورت گرفته در استان‌ها به ترتیب درخواست‌های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند (مراقبت) الکترونیکی، دعاوی خانوادگی (مطالبه مهریه، نفقه، طلاق به درخواست زوجه)، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و ...، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، پیگیری پرونده، ارشاد و راهنمایی، تقاضای وقت رسیدگی و تدقیق در رسیدگی به پرونده‌ها و استماع مباحث طرفین، اعسار، عدم رضایت از عملکرد همکاران قضایی و اداری و وکلا و کارشناسان، اعسار و حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع و مشکلات تولید بوده است.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره آمار تعداد ملاقات‌های انجام شده در حوزه مدیریت اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در فروردین ماه سال جاری، گفت: در حوزه مدیریت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه تعداد افراد ملاقات شده توسط مدیر کل ۲۲۹ نفر، رئیس اداره ارتباطات و ملاقات‌ها ۳۹ نفر، رئیس اداره بررسی و ارشاد قضایی ۲۰۱ نفر، رئیس اداره پیگیری و رسیدگی به گزارش‌ها ۶ نفر، رئیس اداره پاسخگویی ۹۱۰ نفر بوده که در مجموع هزارو ۴۷۴ نفر توسط حوزه مدیریت و روسای ادارات ملاقات شدند.

رفاهی درباره برپایی میز خدمت در نماز جمعه تهران بیان کرد: طبق دستور رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه در راستای خدمت‌رسانی به نمازگزاران تهرانی از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ هر هفته با هماهنگی ستاد اقامه نماز جمعه تهران میز خدمت دریافت تقاضاهای مردمی به محضر ریاست قوه قضاییه در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) و یا در دانشگاه تهران تعبیه شده و هر هفته ۲ تا ۳ کارشناس از اداره کل در میز خدمت حاضر و به دریافت درخواست‌ها و ارشاد متقاضیان مشغول می‌شوند. درخواست‌های دریافت شده روز بعد کارشناسی و اقدام می‌شود و نتیجه از طریق پیامک به درخواست دهنده اطلاع رسانی می‌شود. تعداد درخواست‌های دریافتی در این ماه ۱۸۲ مورد بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما