شناسهٔ خبر: 66610365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: خواسته کنونی ما خارج شدن نتانیاهو از گردونه سیاست است

تهران- ایرنا- رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر ضرورت ساقط کردن کابینه حاکم بر این رژیم تاکید و اعلام کرد: خواسته کنونی ما خارج شدن «بنیامین نتانیاهو» از گردونه سیاست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از القدس العربی، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار سرنگونی کابینه تندروی نتانیاهو شد.

وی افزود: روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم و آنچه اسرائیل بیش از هر موضوع دیگری به آن نیاز دارد، این است که نتانیاهو از گردونه سیاست خارج شود.

لاپید خطاب به تظاهرات کنندگان معترض به کابینه کنونی رژیم صهیونیستی گفت: ماموریت من این است که هرکاری انجام دهم تا توان شما در این لحظه مناسب، به تغییر سیاسی منجر شود.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ادامه داد: با شما عهد می بندم که تا تحقق تغییر سیاسی، راه را ادامه دهیم. کابینه حاکم سرنگون خواهد شد، این کابینه دوام نخواهد داشت.

وی خطاب به اسیران صهیونیست در نوار غزه نیز گفت: ما شما را بر می گردانیم.

این موضع گیری لاپید در حالی است که تظاهرات و اعتراضات علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق مبادله اسیران شدت گرفته است.

ساعاتی قبل نیز کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این هفته «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم نشستی راهبردی درباره حمله به رفح بدون حضور نتانیاهو برگزار کرده که منجر به درگیری شدید بین دو طرف شده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو از اینکه در چنین نشستی که با حضور مقامات ارشد سیاسی و امنیتی برگزار شده حضور نداشته، خشمگین است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اختلاف بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ وی به شرایط حاد رسیده، به طوری که گالانت با فریاد بر سر نتانیاهو، او را متهم کرد که مانع از حضورش در جلسات تصمیم گیری‌های راهبردی شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با تظاهرات گسترده شنبه شب صهیونیست‌ها در مناطق مختلف فلسطین اشغالی از جمله در تل آویو که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند، پلیس رژیم صهیونیستی به معترضان حمله و با ماشین‌های آب پاش اقدام به سرکوب و متفرق کردن آنها کرد.

روزنامه «هاآرتص» نوشت که شنبه شب، پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در تل آویو که خواستار مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه بودند، حمله و اقدام به سرکوب و متفرق کردن آنها کرده است.

هاآرتص افزود: صدها نفر از تظاهرات کنندگان پس از پایان اعتراض‌های شنبه شب به قصد مسدود کردن مسیرها به سمت بزرگراه مرکزی شهر حرکت کردند که پلیس چند فعال را بازداشت کرد.

پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

نظر شما