شناسهٔ خبر: 66610269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد/ رونمایی از پدیده کشتی یزد و ایران +فیلم

یزد- ایرنا- با لباس ورزشی وارد دفتر ایرنا شد تا نشان دهد که ورزش و کشتی در خون اوست؛ "سید ابوالفضل حسینی" نونهال ۱۵ ساله اهل مهریز یزد و قهرمان رقابت‌های کشور و انتخابی تیم ملی؛ قهرمان ریزاندامی که در آینده از او بیشتر خواهیم شنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کشتی، یکی از رشته‌های ورزشی پر افتخار و محبوب ایرانی‌هاست، رشته‌ای که پرچم افتخار آن در دست فقط چند استان است و دیگر استانها به تک ستاره‌های خود دل خوش کرده‌اند و حال در یزد هم "ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد".

این روزها در شبکه‌های اجتماعی از ظهور یک پدیده یزدی در رشته کشتی سخن گفته میشود، نونهال ۱۵ ساله‌ای که در وزن ۵۲ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی کشور که به تازگی برگزار شد با شکست همه حریفان خود، ملی پوش شد و حالا برای حضور در رقابت های آسیا آماده می شود.

"سید ابوالفضل حسینی" دانش آموز کلاس هشتم، اهل محله بغدادآباد شهرستان مهریز یزد؛ وقتی تصویر و قهرمانی او را در شبکه های اجتماعی دیدیم، او را به دفتر ایرنا دعوت کردیم تا از خودش و نحوه موفقیتش بگوید.

سید ابوالفضل به اتفاق مربی سازنده خود و همچنین نفر سوم یعنی مسوول روابط عمومی هیات کشتی استان یزد به دفتر ما آمدند.

این نونهال کشتی‌گیر توانسته بود در رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، هر پنج حریف خود را شکست دهد و به قهرمانی دست یابد؛ ۲ حریف را با ضربه فنی و بقیه را با اختلاف امتیاز از پیش رو برداشته بود.

این روزها در شبکه‌های اجتماعی از ظهور یک پدیده یزدی در رشته کشتی سخن گفته میشود، نونهال ۱۵ ساله‌ای که در وزن ۵۲ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی کشور که به تازگی برگزار شد با شکست همه حریفان خود، ملی پوش شد

پدیده جدید کشتی استان یزد که به گفته خودش، المپیک را هدف گرفته به ایرنا گفت: کشتی را از سه سال قبل با تشویق پدرم شروع کردم؛ پدرم مربی ژیمناستیک هست و مربی آمادگی جسمانی کشتی‌گیرها هم بوده و لذا پیشنهادش این بود که به سمت این کشتی بیایم.

سید ابوالفضل که قاری قرآن هم هست و در امور پرورشی و فرهنگی مدرسه و محله خود هم فعالیت می کند در مسابقات صحیح خوانی نماز و مداحی هم در مهریز حائز رتبه اول شده است.

ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد/ رونمایی از پدیده کشتی یزد و ایران +فیلم

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی کشور و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی که ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد قهرمان شدم و به عضویت تیم ملی درآمدم و برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا که تیرماه در تایلند برگزار میشود انتخاب شدم.

وی با بیان اینکه پارسال در وزن ۴۸ کیلوگرم، نایب قهرمان استعدادهای برتر کشور شدم؛ تصریح کرد: چهار مقام اولی و یک رتبه دومی استان یزد را در کارنامه خود دارم.

حریفانی که او در رقابتهای اخیر کشور موفق به شکست دادن آنها شد از استانهای قم، گیلان، تهران، مازندران و کرمان بودند.

این کشتی گیر نونهال یادآور شد: الگوی من امیر محمد یزدانی است و بنا دارم تا رسیدن به رقابت های المپیک، تلاش کنم.

سید ابوالفضل در مورد نحوه برخورد مردم و مسوولان و همکلاسی هایش پس از کسب قهرمانی کشور و عضویت در تیم ملی هم گفت: برخوردها عالی و محبت آمیز بود و مسوولان ورزشی یزد و مسوولان ورزشی و اجرایی شهرستان مهریز هم به استقبالم آمدند.

وی مشوق اصلی خود در این عرصه را خانواده و بویژه پدر و مادرش اعلام کرد و از نقش سازنده مربی خود در این زمینه قدردانی کرد.

پدر سید ابوالفضل در همه مسابقات و بویژه رقابت های اخیر کشور که در تهران برگزار شد فرزند خود را همراهی و از نزدیک، مسابقات را دنبال کرد.

سید ابوالفضل که قاری قرآن هست و در امور پرورشی و فرهنگی مدرسه و محله خود فعالیت می کند در مسابقات صحیح خوانی نماز و مداحی هم در مهریز حائز رتبه اول شده است

"مسعود نصیریان" ، مربی این نونهال کشتی‌گیر هم با تمجید از کشتی های شاگرد خود، او را یک کشتی گیر شش‌دانگ و فنی معرفی کرد که می تواند در صورت تلاش و پشتکار و حمایت مسوولان، آینده درخشانی داشته باشد.

وی که تنها مربی کشتی پایه مهریز است و طی سه سال گذشته مربی سید ابوالفضل بوده اضافه کرد: اکنون ۳۰ شاگرد دارم و در باشگاه شهید محصل به تربیت آنها مشغول هستم.

وی اضافه کرد: سید ابوالفضل می تواند نه در ایران که در سطح جهان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، او در ابتدای راه است و می توان به ظهور یک کشتی گیر ششدانگ و فنی برای تیم ملی بزرگسالان امیدوار بود.

ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد/ رونمایی از پدیده کشتی یزد و ایران +فیلم

وی که خود کشتی گیر بوده و رتبه دوم دانشجویان فرهنگی کشور را در سال ۹۰ در کیسه دارد ادامه داد: فرهنگی هستم و در کنار تربیت فرهنگی و علمی دانش آموزان به ورزش هم می پردازم.

"امیر حسین نظری" مسوول روابط عمومی هیات کشتی استان یزد هم از فعالیت بیش از ۲ هزار کشتی گیر در این استان خبر داد که بخش قابل توجهی از آنها در مقطع خردسالان کشتی می گیرند.

وی افزود: در استان یزد، نسل فعلی نونهال و نوجوان نسل مستعدی هستند که اگر به آنها توجه شود می توانند خودشان را نشان دهند؛ گاهی عدم حمایت ها و عدم توجه به مربی و مباحث آموزشی، دست به دست هم می دهند تا برخی استعدادها سوخت شود.

وی گفت: در ۲۰ سال گذشته فقط سه نفر در کشتی استان یزد درخشیدند و به تیم ملی معرفی شدند و سید ابوالفضل چهارمین آنهاست.

وی از بهبود اوضاع کشتی استان یزد خبر داد و یادآور شد: حمایت کمرنگ مسوولان ورزش و کشتی، کم توجهی به قهرمانان، کمبود مسابقات و نبود بودجه از مهمترین مشکلاتی است که کشتی استان با آن دست و پنجه نرم می کند.

با این کشتی گیر کوچک اندام خداحافظی کردیم و از او قول گرفتیم در صورتی که در رقابت های قهرمانی آسیا، صاحب سکو و مدال شود باز هم او را در دفتر ایرنا ملاقات کنیم.

نظر شما