شناسهٔ خبر: 66610231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اسماعیل زاده: ۴۰ درصد از نان مردم باید نان کامل باشد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: پیشنهاد ما در وزارت بهداشت این است که حداقل ۴۰ درصد نانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد از نوع نان کامل باشد تا فیبر کافی در اختیار مردم قرار بگیرد. مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: پیشنهاد ما در وزارت بهداشت این است که حداقل ۴۰ درصد نانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد از نوع نان کامل باشد تا فیبر کافی در اختیار مردم قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

احمد اسماعیل زاده مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره برنامه وزارت بهداشت برای گسترش تولید نان کامل در کشور اظهار داشت: برنامه نان و آرد کامل که توسط دبیرخانه  شورای عالی سلامت و امنیت غذا مصوب و ابلاغ شده و در این برنامه همه دستگاه‌ها نظر و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. کمیته اصل ۹۰ مجلس مصوب کرده است که تا پایان  سال ۱۴۰۲ هر دانشگاه علوم پزشکی  یک کارخانه آرد کامل در حوزه خود داشته باشد و تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد کاخانه‌ها به ۳  کارخانه برسد تا آردی که در این کارخانه‌ها تولید می‌شود، در اختیار نانوایی‌ها قرار دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تعدادی از نانوایی‌ها آرد کامل را در اختیار می‌گیرند و نان کامل تولید می‌کنند. در حقیقت ما به همکاری‌های خود با وزارت صمت، سازمان حمایت و اداره آرد و غله ادامه خواهیم داد تا بتوانند سهمیه ارد بیشتری را در اختیار نانوایی‌هایی که نان کامل تولید می‌کنند، قراردهند.

وی ادامه داد: این اقدامی است که وزارت بهداشت می‌تواند انجام دهد و در این راستا بحث اختلاف قیمت وجود دارد که تصمیم گیری در این زمینه برعهده سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و در حال پیگیری است.   

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت عنوان کرد: در حقیقت دغدغه ما این است که موضوع نان کامل برای سلامت مردم پیش برود و اگر تولیدکنندگان و اتحادیه در این زمینه نظراتی دارند، می‌توانند به وزارت بهداشت منتقل کنند تا هماهنگی‌ها را با سازمان‌های مربوطه انجام دهیم. 
 
اسماعیل زاده درباره  مقدار سهمیه‌های آرد کامل نانوایی‌ها بیان کرد: اعداد و ارقام سهمیه آرد کامل در اختیار وزارت صمت است. پیشنهاد ما در این راستا این است که  مقدار زیادی از این سهیمه را به کارخانه‌ها و نانوایی‌ها بدهند که از آرد کامل استفاده می‌کنند.

وی گفت: در کشور یک هزار و ۸۰۰ نانوایی نان را با آرد کامل تولید می‌کنند که در سراسر کشور پخش است، در برخی از استان‌ها از جمله استان مرکزی، فارس، اصفهان، خراسان رضوی پیشرو و اقدامات خوبی انجام گرفته است. همچنین در استان‌های آذربایجان هم اقدامات خوبی درحال انجام است. پیشنهاد ما در وزارت بهداشت این است که حداقل ۴۰ درصد نانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد از نوع نون کامل باشد تا فیبر کافی در اختیار مردم قرار بگیرد.

 انتهای پیام/  

 

نظر شما