شناسهٔ خبر: 66610181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سد فریمان خراسان رضوی سرریز شد+فیلم

مشهد- ایرنا- فرماندار فریمان در جنوب خراسان رضوی گفت: سد یا همان بند تاریخی فریمان با ظرفیت بیش از ۳.۵ میلیون مترمکعب آب، در پی بارشهای هفته گذشته پرآب و سرریز شد.

صاحب‌خبر -

حمید اکبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین بار سد فریمان خرداد ماه سال ۱۳۹۸ پرآب و سرریز شده بود که پس از کم آب شدن، عملیات لایروبی این بند تاریخی از گل و لای پارسال انجام شد.

وی گفت: پس از پرآب شدن سد به جای تخلیه آب از بالا، دریچه زیرین باز شد تا گل و لای کف سد تخلیه شود و آب تمیز از بالای سد خارج نشود.

فرماندار فریمان همچنین گفت: در پی بارش‌های سیلابی اخیر بر اساس برآورده‌های اولیه حدود سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی در حوزه مزارع، باغات، دام، طیور، گلخانه ها و راه‌های ارتباطی شهرستان و همچنین تاسیسات آب شرب، مخازن آب و بندهای منابع طبیعی و تاسیسات برق، گاز، مخابرات و همچنین منازل مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شده است.

اکبری اضافه کرد: به هر یک از بخش‌های کشاورزی و راه های ارتباطی شهرستان حدود هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده و سایر بخشها نیز در مجموع بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آسیب دیده اند.

شهرستان فریمان با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت، دارای چهار شهر و ۱۲۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار در ۷۵ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است.

نظر شما