شناسهٔ خبر: 66610054 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عصبانیت نتانیاهو از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کلمبیا

ایراندخت آذر شکیب

پس از آنکه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا درخواست دستگیری نتانیاهو را بابت جنگ در غزه مطرح کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او توهین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «اسرائیل به حرف‌های یک حامی ضد یهود حماس گوش نمی‌دهد. شرم بر شما، رئیس جمهور پترو.»

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، اوایل ماه جاری میلادی گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک نخست وزیر با رویکرد نسل کشی دارد، روابط دیپلماتیک کشورش را با اسرائیل را قطع می‌کند.

پترو نیز به نتانیاهو پاسخ داد: «آقای نتانیاهو، تاریخ شما را به عنوان یک شرکت کننده در نسل کشی ثبت خواهد کرد. انداختن بمب بر روی هزاران کودک، زن و سالخورده بی‌گناه شما را قهرمان نمی‌کند. شما در کنار کسانی قرار گرفته‌اید که میلیون‌ها یهودی را در اروپا کشتند.»

وی ادامه داد: «نسل کشی صرف نظر از اینکه دین داشته باشد یا نداشته باشد نسل کشی است، حداقل سعی کنید جلوی کشتار را بگیرید.»

پترو روز جمعه نیز نوشت: «نتانیاهو نسل کشی را که مستلزم صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است، متوقف نخواهد کرد.»

روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای سرتاسر آمریکای لاتین در ماه‌های اخیر و با افزایش تعداد تلفات در غزه، تیره شده است.

انتهای پیام

نظر شما