شناسهٔ خبر: 66609973 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یزد، جزء ۱۰ استان برتر سرمایه‌گذاری خارجی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: هفت طرح با ۱۲۴ میلیون دلار سرمایه در استان موفق به اخذ مجوز سرمایه‌‏گذاری خارجی شده است.

صاحب‌خبر -

محمد دهقان منشادی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز خدمات سرمایه‏‌گذاری استان یزد در سال ۱۴۰۲، هفت طرح موفق به اخذ مجوز سرمایه‌‏گذاری خارجی شده است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها برای فعالیت بیش از ۱۲۴ میلیون دلار سرمایه مصوب دارند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در سال گذشته در حوزه صنعت و معدن بوده و در شهرستان‌های مهریز، یزد، بهاباد، اردکان و اشکذر فعال است.

دهقان منشادی با بیان اینکه استان یزد از لحاظ سرمایه‌گذاری خارجی وضعیت مطلوبی دارد، عنوان کرد: استان یزد به لحاظ تعداد طرح و حجم سرمایه‌گذاری خارجی جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه کیف سرمایه‌گذاری استان یزد نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه و متوازن استان دارد، گفت: این کیف سرمایه‌گذاری مجوز‌های سرمایه‌گذاری بی نام نهایی شده است که از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای اجرای آن استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کیف سرمایه‌گذاری استان یزد آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است، ادامه داد: در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حال حاضر، حدود ۱۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری دارای مجوز بی‌نام در راستای سند تحولی یزد نوین در بخش‌های مختلف جهت قرارگیری در کیف سرمایه‌گذاری استان، شناسایی و اخذ مجوز‌های مربوطه و تضامین دسترسی به زیرساخت آنها در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری انجام شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، تصریح کرد: کشور‌های سرمایه فرست به استان یزد امارات متحده عربی، چین، پاکستان، عمان، عراق، بریتانیا هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: خلاصه اطلاعات این طرح‌ها به فارسی، انگلیسی، چینی، عربی و روسی ترجمه و در سایت مرکز بارگذاری و هم‌زمان در پروسه بازاریابی بین‌المللی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار گرفته است.

نظر شما