شناسهٔ خبر: 66609277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رژیم جعلی به منشور ملل متحد هم پایبند نیست / اسرائیل باید از سازمان ملل اخراج شود

عنادی گفت: منشور ملل متحد مهم‌ترین سند همگرایی بین‌المللی است و همه دنیا به آن احترام می‌گذارند اما رژیم جعلی حتی به آن هم پایبند نیست.

صاحب‌خبر -

عنادی«مراد عنادی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به رأی مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عضویت کامل فلسطین در این سازمان، اظهار داشت: فلسطین سال‌هاست که به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل حضور دارد و عضویت کامل نداشت. براساس مفاد منشور سازمان ملل متحد عضویت در سازمان ملل منوط به توصیه شورای امنیت و تصویب مجمع عمومی است و چون آمریکا حق وتو دارد عملا این اتفاق رخ نداده است و بارها آمریکایی‌ها مانع احقاق حقوق مردم فلسطین شدند.

وی ادامه داد: اما این بار مجمع عمومی سازمان ملل با این مصوبه از شورای امنیت خواست اختیارات عضو ناظر افزایش یابد تا بتواند در سایر نهادها عضویت پیدا کند. 

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: صرف تصویب این قطعنامه با ۱۴۳ رای مثبت، ۹ مخالف و ۲۵ رای ممتنع نشان می‌دهد که اکثریت اعضای سازمان ملل متحد خواستار عضویت دائمی فلسطین در این سازمان هستند و از اقدامات رژیم صهیونیستی بیزارند.

عنادی واکنش «گلعاد آردان» نماینده رژیم صهیونیستی به موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با عضویت کامل فلسطین که منشور سازمان ملل متحد را در دستگاه کاغذخردکن قرار داد، حیرت انگیز خواند و گفت: این اقدام نشان داد رژیم جعلی به هیچکدام از مقررات و دستاورد‌های بین‌المللی پایبند نیست.

وی ادامه داد: در طول هفت ماه گذشته جنایات اسرائیل علیه بشریت، نسل‌کشی و کشتار زنان، کودکان و خبرنگاران و امدادگران غزه در مقابل چشمان جامعه جهانی رخ داده است و میلیون‌ها نفر شاهد بودند که منشور ملل متحد مهم‌ترین سند همگرایی بین‌المللی است و همه دنیا به آن احترام می‌گذارند اما رژیم جعلی حتی به آن هم پایبند نیست.

عنادی تصریح کرد: امروز مساله توهین و بی احترامی به فلسطین یا لبنان نیست بلکه توهین و رفتار خارج از نزاکت اسرائیل نسبت به کل جامعه بشری است. بنابراین به دنبال این رفتار باید امروز شرایطی درنظر گرفته شود که رژیم جعلی از سازمان ملل اخراج شود و آمریکا هم باید از حمایت این رژیم شرم کند.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: اسرائیل همانطور که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست اما دارای سلاح هسته‌ای است و در دیوان بین المللی کیفری هم عضو نیست و هر روز دست به جنایت می‌زند امروز هم ثابت کرد احترامی برای سازمان ملل قائل نیست.

وی با اشاره به تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی و سایر کشورهای اروپایی در برابر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی گفت: امروز فشار افکار عمومی از نخبگان و دانشجویان گرفته تا مردم افزایش یافته است و رژیم صهیونیستی فقط پشتوانه برخی از دولت‌های اروپایی و آمریکا را دارد؛ اما به اوج رسیدن جنایت صهیونیستها مردم این کشورها را هم به ستوه آورده و امروز به خشم رسیدند.

عنادی تاکید کرد: تجمع اعتراضی دانشجویان جهان با ۱۴۳ عضو سازمان ملل که رای مثبت به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل دادند نشان‌دهنده موجودیت منزوی و نامشروع رژیم جعلی است و جدا از هزینه‌های سنگین نظامی و سیاسی، ادامه این تجاوز ماهیت این رژیم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما