شناسهٔ خبر: 66609118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کشف 80 جسد از 3 گور جمعي ديگر در مجتمع پزشکي «الشفا» غزه

صاحب‌خبر -
کشف 80 جسد از 3 گور جمعي ديگر در مجتمع پزشکي «الشفا» غزه
خبرگزاری آریا - وزارت بهداشت فلسطین در غزه، امروز (شنبه) از کشف 80 جسد در سه گور جمعی در حیاط مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه طی بیانیه ای، افزود: امدادگران فلسطینی همچنین ده ها جسد در داخل بخش های مجتمع پزشکی الشفاء پیدا کردند.
این بیانیه اضافه کرد که آزمایش های ظاهری از اجساد بیرون آورده شده از گورهای جمعی نشان می دهد که بیشتر این اجساد متعلق به بیمارانی است که از دریافت خدمات درمانی محروم شده اند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: به اجسادی دست یافتیم که بر اثر عبور خودروهای نظامیان رژیم اسرائیل بر روی بدن ها، پاره شده اند و در گورهای دسته جمعی در حیاط مجتمع الشفا پیکرهایی را پیدا کردیم که سر نداشتند.
این نهاد بهداشتی فلسطین اضافه کرد: تاکنون بیش از 520 جسد را در هفت گور جمعی در بیمارستان های باریکه غزه پیدا کرده ایم.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه در ادامه با اشاره به اینکه 310 نفر از کادر پزشکی باریکه غزه توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت شده اند، خواستار آزادی فوری آنها شد
این وزارتخانه فلسطینی از نهادهای بین المللی خواست که جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه را مستندسازی و این رژیم را نسبت به این جنایات پاسخگو کنند و از تل آویو بخواهند فورا کادر بهداشتی و درمانی بازداشت شده را آزاد کنند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواست که برای حفاظت از امکانات بهداشتی در باریکه غزه و جلوگیری از قتل عام های جدید به صورت فوری وارد عمل شوند.
به گزارش الجزیره، جمعیت هلال احمر غزه نیز گفت که اجساد بیش از 10 هزار شهید همچنان زیر آوار قرار دارند و دسترسی به آنها هنوز امکانپذیر نشده است.

نظر شما