شناسهٔ خبر: 66608921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تأثیر عملیات «وعده صادق» بر افزایش بازدارندگی دفاعی ایران

بر اساس گزارش‌های میدانی منتشره از پایگاه نواتیم، این پایگاه نظامی بر اثر حمله تنبیهی ایران دچار خسارات جدی شده و بخش‌هایی از آن آسیب سختی دیده است.

صاحب‌خبر -

عملیات وعده صادقگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ مهدی شهرودی؛ عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق که در اواخر ماه گذشته و در ابعادی گسترده علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام شد، نشان‌دهنده ترکیبی از قدرت و دقت موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی بود. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک عملیات گسترده نظامی با ده‌ها موشک و پهپاد به پایگاه‌های ارتش صهیونیستی در اراضی اشغالی حمله کرد و دشمن صهیونیست با وجود برخورداری از حمایت همه‌جانبه اطلاعاتی و پدافندی آمریکا، انگلیس، فرانسه و چندین کشور دیگر نتوانست علی‌رغم ادعاهایش با عملیات تهاجمی و تنبیهی ایران به شکل مؤثری مقابله کند.

یکی از اقدامات مهم در عملیات وعده صادق، هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی حرمون و نواتیم ارتش رژیم صهیونیستی بود که بر اثر این حملات، دشمن ضربات جبران‌ناپذیری را متحمل شد.

بر اساس گزارش‌های میدانی منتشره از پایگاه نواتیم، این پایگاه نظامی دچار خسارات جدی شده و بخش‌هایی از آن بر اثر حمله تنبیهی ایران آسیب سختی دیده است.

همچنین «بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز در این زمینه اذعان کرده است: در اثر حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی ما تعدادی از نیرو‌های ما کشته شدند.

علی‌رغم ادعا‌های رژیم صهیونیستی در خصوص رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های بالستیک ایرانی، اما ویدیو‌های زیادی از اصابت ۱۰ الی ۱۵ تیر موشک به اهداف در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است که ادعای صهیونیست‌ها را زیر سوال می‌برد.

بنا به اذعان برخی فرماندهان نظامی، در شب عملیات وعده صادق سه لایه پدافندی دشمنان در کشور‌های عراق، اردن، سوریه و سرزمین‌های اشغالی از رژیم صهیونیستی محافظت می‌کردند و طرف مقابل ما علاوه بر رژیم خبیث صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه بودند و آمریکا با همراهی برخی کشور‌های غربی و عربی به دنبال ناکام گذاشتن عملیات وعده صادق بود. در حقیقت این عملیات، تلاقی حق و باطل بود که در آن جبهه حق به رهبری جمهوری اسلامی ایران پیروز و دشمن صهیونیستی در جهان بی آبرو شد.

نکته دیگری که درباره عملیات وعده صادق می‌توان به آن اشاره کرد، این است که دشمن صهیونیستی در این عملیات از همه امکانات خود برای مقابله با پرتابه‌های ایران اعم از پهپادها و موشک‌ها استفاده کرد؛ اما جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مشت خود را برای دشمنان باز نکرد و آن‌ها هنوز نمی‌دانند که ایران چه موشک‌هایی را برای دفاع از خود در نبرد اصلی به کار خواهد گرفت.

همچنین برای کارشناسان و تحلیلگران نظامی و سیاسی آشکار شد که گنبد آهنین آن‌طور که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند، توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک ایران را ندارد.   

گزارش‌های میدانی بیانگر آن است که گنبد آهنین در صورت شلیک انبوهی از موشک‌ها نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و در حقیقت اگر یک درگیری نظامی میان جمهوری اسلامی و اسرائیل رخ دهد، قطعاً ایران پیروز نهایی این نبرد خواهد بود.

شبکه دویچه وله عربی نیز در گزارشی با اشاره به قدرت موشکی ایران عنوان کرد موشک‌ها ابزار بازدارندگی ایران در مقابل آمریکا و اسرائیل هستند. 

توان موشکی و پهپادی کشور که بخش کوچکی از آن در عملیات وعده صادق به نمایش گذاشته شد، توان بازدارندگی مطلوبی را برای ایران اسلامی به وجود آورده و جایگاه ایران را در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی ارتقا بخشیده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما