شناسهٔ خبر: 66608690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شعب عرضه ارز مسافرتی حج تمتع اعلام شد + اسامی شعب عرضه ارز مسافرتی حج تمتع اعلام شد + اسامی

به گزارش اکوایران، ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از فردا ۲۳ اردیبهشت تا سقف ۵۰۰ دلار در ۲۶۰ شعبه منتخب بانک ملی سراسر کشور عرضه می‌شود. آنطور که سازمان حج و زیارت اعلام کرده، سقف فروش ارز برای هر زائر پنج سال به بالا به مبلغ حداکثر 500 دلار است که از طریق سامانه «بله» بانک ملی و با حضور در شعب

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از فردا ۲۳ اردیبهشت تا سقف ۵۰۰ دلار در ۲۶۰ شعبه منتخب بانک ملی سراسر کشور عرضه می‌شود.

آنطور که سازمان حج و زیارت اعلام کرده، سقف فروش ارز برای هر زائر پنج  سال به بالا به مبلغ حداکثر 500 دلار است که از طریق سامانه «بله» بانک ملی و با حضور در شعب منتخب بانک میسر می‌شود. 

طبق اعلام بانک مرکزی پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال، محدودیتی بابت تامین ارز در همان سال (ابتدا تا انتهای سال شمسی ) برای دریافت ارز مسافرتی ایجاد نمی‌کند.

فروش ارز مسافرتی به صورت غیرحضوری صرفا در پیام رسان «بله» و حضوری در شعب ارزی منتخب از فردا 23 اردیبهشت امکان پذیر است.

فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم به پیوست است.

پیش‌تر نیز ایمان شمسایی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج اظهار کرده بود که با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود، دریافت کنند.

براساس اظهارات معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز پیش از این از تعیین رقم 39 هزار تومان برای ارز حج 1403 خبر داده بود که براساس آن هزینه حج بین 162 تا 188 میلیون تومان برآورد می‌شود. 

همچنین طبق اعلام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حدود ۸۷ هزار نفر از ایران به حج 1403 مشرف می‌شوند که اعزام کاروان‌های حجاج از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد. 

در حالی امروز از اعلام سهمیه 500 دلار برای حج تمتع 1403 خبر داده شده که در روزهای گذشته این سهمیه، 500 یورو بود. سال گذشته نیز 500 دلار به عنوان ارز همراه زائران حج 1402 تخصیص داده شده بود. 

 لیست شعب منتخب را اینجا مشاهده کنید. 

منبع: ecoiran-63284

نظر شما