شناسهٔ خبر: 66608366 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و دوم اردیبهشت؛

فعالیت ۱۴۰ مرکز درمان ناباروری در کشور/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ودوم اردیبهشت به ابلاغ شیوه‌نامه تقسیم کارآموزان قضایی،فعالیت۱۴۰ مرکز درمان ناباروری،کاهش جمعیت نیمی از پرندگان جهان،رشد چشمگیر موالید در مادران۲۰تا۲۴ سال،افتتاح مرکزهوشمند رصد اطلاعات هلال‌احمر،کودکان و والدین معتاد، افزایش وزن عمومی جمعیت کشور،جزییات افزایش مستمری،دستگیری کلاهبردار پیش فروش خودرو و ارائه آموزش‌های تخصصی به سربازان وظیفه پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

جزییات افزایش مستمری و کمک‌های جانبی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران

سازمان تامین‌اجتماعی جزییات افزایش مستمری و کمک‌های جنبی پرداختی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را که حقوق اردیبهشت آنان براساس فرمول افزایش یافته در حال پرداخت است، اعلام کرد.

براساس بخشنامه صادره از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و تصمیمات شورای عالی کار و تصویبنامه هیات وزیران؛ از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۳ همه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل، به میزان ۲۲ درصد مستمری پایان اسفند ماه سال گذشته به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان افزایش می‌یابد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

آموزش‌های تخصصی به ۸۵۰ هزار سرباز وظیفه ارائه شد

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: امروزه سربازان ما در نیروهای مسلح پنج مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی کسب می‌کنند و تاکنون ۸۵۰ هزار نفر از جوانان سرباز آموزش‌های تخصصی را کسب کرده‌اند.

سردار موسی کمالی در اولین روز از دومین نظارت ستادی تیم ارزیاب قرارگاه از استان تهران اظهار داشت: نیروهای مسلح به دلایل مختلف از جمله تاکیدات فراوان فرمانده معظم کل قوا بر موضوع مهارت‌آموزی به این امر ورود پیدا کرده‌اند. بیکاری و اشتغال جوانان نیز یکی از مهم ترین دغدغه‌های روز جامعه است و ۲ سال خدمت سربازی زمان مناسبی برای ارائه آموزش های مهارتی به سربازان برای رساندن آن‌ها به شغل خواهد بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نیمی از تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است/۵۰ میلیون دلار ارزآوری

رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: حدود ۵۰ درصد محصولات تجهیزات پزشکی مصرفی در کشور تولید داخل است و توسط تولیدکننده‌های داخلی عرضه می‌شود.

احمد مسلمی در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، افزود: ایران در خاورمیانه از قوی ترین کشورها در تولید تجهیزات پزشکی از لحاظ میزان تولید و تنوع است و جایگاه اول را دارد.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت های تولیدی با ۲ هزار شرکت پنج برابر در پنج سال اخیر شده و محصولات تولیدی چهار برابر افزایش یافته است. تجهیزاتی مانند ایمپلنت ها و دستگاههای پیشرفته و مجهز در کشور تولید می شود.ادامه خب را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش نگران‌کننده وزن عمومی جمعیت کشور/چاقی پیش زمینه بروز دیابت و سرطان

متخصص طب داخلی با بیان اینکه برخی بیماری‌های ناشی از اختلالات تغذیه‌ای شیوع بالایی در جامعه دارد، گفت: افزایش وزن عمومی در جمعیت کشور یک دغدغه و نگرانی جدی محسوب می‌شود زیرا چاقی پیش زمینه بروز دیابت و حتی سرطان خواهد بود.

داریوش آقاخانی افزود: برای اینکه بخواهیم چاقی را در کشور کنترل یا درمان کنیم باید از دوران کودکی به فرزندان خود شیوه تغذیه سالم را آموزش دهیم و رفتار نادرست تغذیه‌ای آنان را اصلاح کنیم.

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ادامه داد: بسیاری از غذاهای مصرفی ایرانیان مانند نان و برنج، پرکالری است و باید به جای این نوع غذاها، سبزیجات و صیفی جات جایگزین شود چون کالری زیادی ندارد و موجب سیر نگهداشتن افراد می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

تاکید دادستان تهران بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف متهمان بازداشتی

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به تاکیدهای رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف متهمان بازداشتی تاکید کرد.

علی صالحی در نخستین جلسه کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان استان تهران که با حضور سید حشمت‌اله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران، جمعی از معاونین ستادی دادستان و سرپرستان نواحی ۳۲ گانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های مدون با هدف کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی وضعیت زندانیان، جلسات متعددی برگزار و نتایج خوبی حاصل شد، این جلسه نیز در راستای برنامه‌ریزی‌های برای تحقق سند تحول و تعالی قوه قضاییه، به عنوان نخستین جلسه سال جاری در این حوزه برگزار شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

تهیه لایحه اهدای تخمک توسط دولت/۳۰ درصد درمان ناباروری نتیجه مثبت دارد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه اهدای تخمک قانون مصوب مجلس وجود ندارد در سطح ریاست جمهوری لایحه‌‎ای آماده شده که بصورت قانونی اجرایی شود.

سعید کریمی در یک نشست خبری به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: اهدای تخمک و اهدای جنین نیز در دستور کار است و بیش از ۳۰۰ هزار زایمان در مراکز دولتی اتفاق افتاده که بصورت رایگان بوده است

وی ادامه داد: ۲۷ هزار و ۴۹۹ نفر به مراکز درمان ناباروری مراجعه کردند و ۳۰ درصد درمان نتیجه مثبت داشته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

رشد چشمگیر موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ تولد فرزند سوم حدود ۱۹ درصد افزایش یافت

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توقف سقوط آزاد کاهش موالید در کشور پس از اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد و گفت: میزان موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال کشور با اجرای این قانون افزایش چشمگیری یافته است.

حسین فرشیدی به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت (۲۴ تا۳۰ اردیبهشت) در یک نشست خبری که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: میزان زایمان سوم مادران از ۱۶ درصد در سال ۹۸ به ۱۸.۹۷ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و حتی زایمان چهارم نیز از ۵ درصد به حدود ۷ درصد افزایش یافته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان رو به کاهش است

مشاور امور بین‌الملل معاونت محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به آخرین نسخه گزارش وضعیت پرندگان جهان، گفت: اکنون نزدیک به نیمی از گونه‌های پرنده در حال کاهش است و فقط ۶ درصد از آنها دارای جمعیت رو به افزایش هستند.

مریم روحانی در یادداشتی به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر ( ۱۱ مه برابر با ۲۲ اردیبهشت) افزود: همه ساله برای ارتقای سطح دانش و آگاهی جهانیان نسبت به تهدیدات پرندگان مهاجر، چالش‌های موجود در مسیرهای مهاجرتشان، اهمیت اکولوژیکی آنها و ضرورت همکاری‌های بین المللی برای حفاظت از این پرندگان و زیستگاه های آنها، در دومین شنبه ماه مه و دومین شنبه ماه اکتبر با توجه به ماهیت چرخه ای مهاجرت پرندگان در دو نیمکره شمالی و جنوبی زمین، روز جهانی پرندگان مهاجر گرامی داشته می شود.

وی اظهار داشت: به این مناسبت، مردم سراسر جهان رویدادهای متنوعی اعم از جشنواره های پرندگان، برنامه های آموزشی، نمایشگاه ها و برنامه های پرنده نگری را برای این روز تدارک می بینند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

افتتاح مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی هلال‌احمر/تقویت آمادگی برای مقابله با حوادث

مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی جمعیت هلال احمر با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

به گزارش جمعیت هلال احمر؛ مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی جمعیت هلال احمر صبح امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و سایر مسئولان عالی رتبه جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با هدف ایجاد مرکزی کاملا هوشمند و به‌روز که قادر است مدیریت شرایط عادی و اضطراری فعالیت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی هلال احمر در سطح ملی و حتی ماموریت‌های برون مرزی را به صورت متمرکز، پایش، اطلاع‌رسانی و مدیریت کند، شکل گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

۱۴۰ مرکز در زمینه درمان ناباروری در کشور فعال است

ستاد ملی جمعیت اعلام کرد: ۸۷ مرکز تخصصی (سطح دو) و ۵۳ مرکز ناباروری فوق تخصصی (سطح سه) برای تشخیص و درمان ناباروری در بستر دولتی و تحت پوشش، بیمه‌های پایه در سطح کشور در حال خدمت رسانی هستند.

دولت سیزدهم متفاوت با اسلاف خود در نخستین روزهای سکانداری موضوع جوانی جمعیت را در اولویت خود قرار داد و تا به امروز در حوزه مشوق‌های فرزندآوری رویدادهای مهمی را رقم زد که کالابرگ ماهیانه برای مادران و خدمات گسترده ناباروری همراه با خدمات بیمه‌ای بخشی از آن است.

بر طبق آمار موجود در دولت سیزدهم و براساس ماده ۴۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همه مادران باردار و بچه‌های تا سن ۵ سالگی فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که این بیمه در دهک‌های پایین رایگان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

شیوه‌نامه تقسیم کارآموزان قضایی ابلاغ شد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه شیوه‌نامه تقسیم کارآموزان قضایی را ابلاغ کرد که برای اولین بار ۳۲۵ نفر از قضات جدید دستگاه قضایی تقسیم شدند.

به گزارش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، در راستای ساماندهی و عدالت‌محوری در تقسیم کارآموزان قضایی و با هدف بومی‌گزینی قضات واجد شرایط و به موجب مواد ۹ و ۴۴ «آیین‌نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات» دستورالعمل «شیوه‌نامه امتیازدهی عوامل مؤثر در تعیین محل خدمت کارآموزان قضایی و تقسیم آن‌ها» به شرح مواد آتی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

کودکان دارای والدین معتاد؛ غرق در هیاهوی اعتیاد

روزهای ابتدایی حیات کودک است، پدر مواد مخدر مصرف می‌کند و مادر سیگار می‌کشد. کودک مات و مبهوت در هیاهوی دود و اعتیاد روزهای خردسالی و کودکی خود را می‌گذراند. نمی‌داند فرداها چه خواهد شد اما همه خوب می‌دانیم که اعتیاد والدین چه بلایی بر سر این کودکان معصوم و بی‌گناه خواهد آورد.

زندگی دور از آرامش،‌ همراه با درگیری و جنجال‌ روز به روز برای آنها سپری می‌شود؛ کودک هم بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. عادات،‌ رفتارها و آداب خانواده بر خشم، بدرفتاری،‌ جدال و هیاهو پایه‌گذاری شده است و کودک هم همچون طوطی از خانواده خود تقلید می‌کند؛ به مصرف مواد مخدر پدر که نگاه می‌کند یک چیز را می‌آموزد و گاهی هم تَه سیگار مادر را روی انگشتان نحیف و ظریف خود می‌گیرد و گاه هم آن را بر لب می‌گذارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

کلاهبردار هزار میلیارد ریالی پیش فروش خودرو دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فراجا از کشف کلاهبرداری هزار میلیارد ریالی با عنوان پیش فروش خودرو با ۱۴۶ شاکی خبر داد و گفت: متهم این پرونده با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و روانه زندان شد.

سردار محمد قنبری اظهار داشت: در پی گزارشی از پلیس آگاهی کرمانشاه و وصول پرونده های متعدد مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم که مالک نمایشگاه خودرو بوده است، ابتدا شرکتی را در زمینه پیش‌فروش و تامین قطعات خودرو در سطح شهرستان‌های این استان تاسیس و سپس با تنظیم قراردادهای صوری در زمینه واگذاری خودرو و قطعات خودرو فعالیت خود را انجام داده است.

وی افزود: این فرد شیاد پس از جلب اعتماد شهروندان از ۱۴۶ متقاضی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اخاذی کرده و سپس متواری شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش جمعیت بیش از نیمی از پرندگان جهان/جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما