شناسهٔ خبر: 66608338 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

امکان آزمایش خون در منزل و آپلود آنلاین نتایج برای بیماران سرطانی مهیا شد

با ساخت یک دستگاه جدید در بریتانیا به منظور کمک به بیماران مبتلا به سرطان، به این بیماران کمک می‌شود تا بتوانند آزمایش خون خود را بدون نظارت و به تنهایی در خانه انجام دهند و نتایج را آپلود کنند تا مدت زمان کمتری را در بیمارستان بگذرانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از بی‌بی‌سی جهانی، یک دستگاه جدید برای کمک به کاهش مدت زمانی که بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان می‌گذرانند، در بریتانیا تأیید شد.

دستگاه «لیبرتی» ساخته شرکتی به نام «انیتا» به بیماران امکان می‌دهد تا آزمایش خون خود را بدون نظارت و به تنهایی در خانه انجام دهند و نتایج را آپلود کنند. این دستگاه فعلا برای تعداد محدودی بیمار قابل دسترسی است.

درمان سرطان معمولا شامل مجموعه‌ای از آزمایش‌های خون است تا چندین شاخص سلامت مانند سطح هموگلوبین و تعداد کل گلبول‌های سفید خون کنترل شود.

این دستگاه، به اندازه یک چاپ‌گر کوچک، می‌تواند آنالیز نمونه خون را به طور مستقیم به بیمارستان بفرستد.

شرکت سازنده این دستگاه در وب‌سایت خود شرح داده است که نظارت مشاهداتی طولی و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی دستگاه «لیبرتی»، به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای تشخیص زودهنگام و پیشگیری از «عوارض جانبی جدی» کمک می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا تصمیمات بالینی سریع‌تر و مطمئن‌تری بگیرند.

به گزارش سیتنا، ۲۲ بیمار در یک مطالعه خانگی شرکت کردند که با کارآزمایی‌‌هایی که به منظور کسب تأیید نظارتی انجام شد، ۴۷۰ بیمار را در بر گرفت.

مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا می‌گوید برای استفاده گسترده‌تر از این دستگاه باید احتیاط بیشتری کرد و آزمایش‌های بیشتری انجام داد.

انتهای پیام

نظر شما