شناسهٔ خبر: 66608249 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش مستمری و کمک‌های جنبی پرداختی به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا و بر اساس بخشنامه صادره، از ابتدای سال جاری، مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن، ۳۵ درصد و برای سطوح بالاتر، ۲۲ درصد به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار تومان افزایش می یابد.

حداقل مستمری ماهانه در سال ۱۴۰۳، مبلغ ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال تعیین شده است که متناسب با شرایط هر مستمری بگیر، مزایای جنبی دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

از جمله این مزایا می توان به حق سنوات، کمک هزینه عائله مندی، کمک هزینه اولاد، کمک هزینه همسر متکفل فرزند، کمک هزینه مسکن و کمک به تامین معیشت اشاره کرد. به موجب بخشنامه، حق سنوات برای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال، ۵ هزار ریال افزایش می یابد.

کمک هزینه عائله مندی برای مستمری بگیران با حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰ ریال و برای آنهایی که ۳ فرزند و بیشتر دارند، ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال در نظر گرفته شده است. کمک هزینه اولاد نیز برای ۲ فرزند و کمتر ۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۲۰ ریال و برای فرزند سوم و بیشتر ۱۱ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ ریال خواهد بود.

علاوه بر این، کمک هزینه مسکن ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریالی و کمک به تامین معیشت ۴ میلیون ریالی برای هر مستمری‌بگیر در نظر گرفته شده است.

پرداخت مستمری اردیبهشت ماه بازنشستگان بر اساس این افزایش ها از چند روز پیش آغاز شده و مابه التفاوت حقوق فروردین ماه نیز در خرداد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما