شناسهٔ خبر: 66607678 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سی‌ان‌ان: بازداشت ۵۰ استاد و دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد از زمان آغاز اعتراضات دانشگاهی در آمریکا در حمایت از مردم غزه تاکنون حداقل ۵۰ استاد و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو بازداشت شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز شنبه به وقت محلی گزارش داد: بر اساس بررسی سی ان ان از سوابق پلیس، پرونده های دادگاه و گزارش های خبری، اورلک و تاماری، در میان حداقل ۵۰ استادی هستند که در اعتراضات دانشگاه در سراسر کشور دستگیر شدند.

سی ان ان ادامه داد: از ۱۸ آوریل، بیش از ۲۴۰۰ دانشجو در بحبوحه اعتراضات در بیش از ۵۰ دانشگاه بازداشت شده اند. در برخی موارد، اساتید گفتند که بر اساس اعتقادات خود فعالانه در اعتراضات شرکت می کنند. برخی دیگر گفتند که برای نشان دادن حمایت از دانشجویان خود در آن شرکت کردند.

سی ان ان ادامه داد: با سرکوب تظاهرات طرفدار فلسطین توسط پلیس در دانشگاه های سراسر آمریکا در هفته‌های اخیر، در میان دستگیر شدگان دو استاد ۶۵ ساله بودند که فقط با تلفن‌های همراه در حال فیلم برداری بودند.

آنلیس اورلک در اعتراضی در دانشکده دارتموث در نیوهمپشایر به زمین زده شد و دستبندهای پلاستیکی به اپ زده شد. او بعداً از خشونت پلیس شکایت کرد.

استیو تاماری در تظاهراتی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس توسط افسران پلیس مورد حمله قرار گرفت و بازداشت شد، حمله ای که به گفته او منجر به شکستگی دنده های متعدد و شکستگی دست شد.

هرکدام در لحظاتی قبل از دستگیری مشغول فیلمبرداری از اعتراضات بودند. هم اورلک، که یهودی است، و هم تاماری، که آمریکایی فلسطینی است، گفتند که انگیزه آنها تا حدی به دلیل تمایل به حمایت از دانشجویان معترض در استفاده از حق آزادی بیان است.

نظر شما