شناسهٔ خبر: 66607646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر دارایی نتانیاهو: فلسطینیان را باید طبق آموزه‌های تورات نابود کنیم

روزنامه جوان

جدید‌ترین بیانیه آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که روز شنبه صادر شد، حاکی از این است که اسرائیلی‌ها سعی دارند غیرنظامیان ساکن در شرق رفح را ترغیب کنند به المواسی بروند؛ منطقه‌ای که رژیم اسرائیل آن را منطقه بشردوستانه خوانده و گفته تا الان «نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر» از محله‌های شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: ارتش رژیم صهیونیستی دیروز برای دومین بار درباره رفح بیانیه صادر کرد و از اهالی آن خواست آن را ترک کرده و به منطقه معروف به المواسی بروند جایی که تل‌آویو آن را ناحیه بشردوستانه اعلام کرده است. همزمان، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفته که باید طبق آموزه‌های تورات «دشمنان‌مان را زیر پای‌مان له کنیم» و تأکید کرده که ما باید «رفح»، «دیرالبلح» و «النصیرات» را ویران کنیم. 

جدید‌ترین بیانیه آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که روز شنبه صادر شد، حاکی از این است که اسرائیلی‌ها سعی دارند غیرنظامیان ساکن در شرق رفح را ترغیب کنند به المواسی بروند؛ منطقه‌ای که رژیم اسرائیل آن را منطقه بشردوستانه خوانده و گفته تا الان «نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر» از محله‌های شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند.
 آویخای ادرعی در فراخوان به همه ساکنان و آوارگان در منطقه جبلیه، محله‌های السلام، النور، تل‌الزعتر، مجتمع بیت‌لاهیا، اردوگاه جبلیه، عزبت ملین، الروضه، النزه، الجرن، النهضه و الظهور، گفته از شما خواسته می‌شود که فوراً به پناهگاه‌های غرب شهر غزه نقل مکان کنید.» 
ادرعی می‌گوید: «شما در یک منطقه جنگی خطرناک هستید! حماس در تلاش است توانمندی‌های خود را در این مناطق بازسازی کند و بنابراین ارتش اسرائیل با قدرت شدید علیه آن‌ها در منطقه‌ای که شما در آن حضور دارید اقدام خواهد کرد. بنابراین، همه کسانی که خود و خانواده‌های‌شان در این مناطق حضور دارند در معرض خطر هستند.» به رغم این بیانیه، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی بار دیگر در اظهاراتی جنجالی و تحریک‌آمیز خواستار نابود کردن فلسطینیان شد. «اسموتریچ» می‌گوید: «باید طبق آنچه در تورات خوانده‌ایم دشمنان‌مان را زیر پای‌مان له کنیم» وی تأکید می‌کند: «ما باید «رفح»، «دیرالبلح» و «النصیرات» را ویران کنیم.» این وزیر کابینه نتانیاهو، فلسطینی‌ها را «ارواح شیطانی» خوانده و می‌گوید: «زیر این آسمان جایی برای این ارواح شیطانی وجود ندارد و آن‌ها نباید زنده بمانند، همه آن‌ها را بکشید، ما همه آن‌ها را از بین خواهیم برد.»
«ریچارد جی. دیویس»، مقام ارشد اسبق امریکایی در دولت «جیمی کارتر»، در تحلیلی در «سی. ان. ان» با عنوان «نتانیاهو و متحدان افراطی او امنیت بلندمدت اسرائیل را به خطر می‌اندازند»، کابینه نتانیاهو را شامل افراطی‌های خطرناک خوانده که با سیاست گسترش چشمگیر شهرک‌های کرانه باختری و به رسمیت شناختن شهرک‌های غیرقانونی امنیت بلند اسرائیل را به خطر می‌اندازند. 

 حماس از بین نمی‌رود
نتانیاهو و کابینه او همچنان بر حمله به رفح برای از بین بردن حماس اصرار می‌کنند؛ عملیاتی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرده که برآورد‌ها می‌گویند حدود دو ماه ادامه خواهد داشت. با این حال، تایمز اسرائیل از قول منابع آگاه نوشته که جدیدترین اطلاعات حاکی از آن است که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه در شهر رفح که هم اکنون ارتش اسرائیل در آنجا متمرکز شده حضور ندارد، بلکه در تونل‌هایی در اطراف خان‌یونس (جنوب نوار غزه) است. یدیعوت آحارونوت هم از قول منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی نوشته که حتی اگر عملیات نظامی در تمام این شهر ادامه داشته باشد، جنبش حماس در رفح باقی می‌ماند، هیچ‌گونه راهکار سحرآمیزی وجود ندارد. همین برآورد را روزنامه یسرائیل‌هیوم نیز از قول منابع نظامی تأیید می‌کند: «حماس مجدداً نیرو‌های خود را در محله الزیتون سازماندهی کرده است که باعث می‌شود نیرو‌های ما در منطقه نتساریم در معرض خطر قرار گیرند.» 
دورون ماتزا، عضو اندیشکده «امنیت ملی» در تل‌آویو و از مقامات سابق نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی پا از این هم فرا‌تر گذاشته و اساساً معتقد است که «رفح یک دام است» و «حمله زمینی در رفح موفقیت‌های حریف را عمیق‌تر خواهد کرد.» او معتقد است مقاومت فلسطین ارتش اشغالگر را از روزی که تصمیم به ورود به شهر رفح در جنوب نوار غزه گرفت، پشیمان خواهد کرد، به ویژه که از قبل از این تصمیم آگاه بوده و ماه‌ها برای این روز خود را آماده کرده است.

نظر شما