شناسهٔ خبر: 66606460 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرملین: کشورهای غربی با دیدن خطر سقوط اوکراین، به طور عمدی تنش‌ها را تشدید می‌کنند

تهران-ایرنا- «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه اظهار داشت: از آنجایی که کشورهای غربی متوجه خطر سقوط کامل اوکراین در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه شده‌اند، به طور عمدی تنش‌ها را تشدید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف به پاول زاروبین خبرنگار شبکه خبری «VGTRK» روسیه گفت که اظهارات تحریک آمیز سیاستمداران غربی «تشدید عمدی تنش‌ها» است.

وی افزود: اروپایی‌ها دست به هر کار و هر تلاشی می‌زنند، به دلیل آنکه می‌بینند وضعیت به سرعت در حال تغییر است و در واقع همراه با سقوطی کامل برای اوکراینی‌ها است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ادامه داد: به همین دلیل است که خودشان این وضعیت را تشدید می‌کنند.

پسکوف با بیان اینکه «اکنون، لحظه بسیار مهمی است»، تاکید کرد: البته از سوی اروپایی‌ها بسیار تحریک آمیز است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» امروز با استناد بر اطلاعات منابع و مقام‌های اوکراینی از ۲ حمله برون‌مرزی نیروهای روسیه در شمال اوکراین و پیش‌روی پنج کیلومتری این نیروها خبر داد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به تازگی درمورد تحولات اخیر در جبهه‌های جنگ، اعلام کرد که «درگیری‌های سنگینی» در تمام خط مقدم جنگ با روسیه جریان دارد.

وی بار دیگر خواستار دریافت کمک‌های خارجی شد و افزود: مهم این است که شرکای‌مان با ارائه به موقع کمک‌ها از سربازان ما حمایت کنند.

سی‌ان‌ان نوشت: تحولات اخیر جدی‌ترین حمله زمینی برون مرزی روسیه از زمان تصرف شمال خارکیف توسط نیروهای اوکراینی در تابستان سال ۲۰۲۲ بوده است. پیشتر در هفته های ابتدایی جنگ اوکراین، روسیه در حملاتی گسترده این منطقه را تصرف کرده بود.

این حمله همچنین بعد از ماه ها افزایش حملات هوایی روسیه به شهر خارکیف رخ داده است که همه ظرفیت تولید برق این شهر و ایستگاه های فرعی مرتبط با آن را نابود کرد.

https://tass.com/defense/۱۷۸۶۴۸۹

نظر شما